Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Visma SPCS: Låt din passion bli till en företagsidé

Publicerad: 4 oktober 2022, 09:31

Kan ett minutiöst skäggtrimmande vara starten till en karriär som landskapsarkitekt? I Visma SPCS nya koncept, framtaget tillsammans med Anr+1, uppmuntrar de fler att förvandla sina drömmar till affärer.

Ämnen i artikeln:

Nyheteranr+1

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Det är många runtom i Sverige som har sina passioner, oavsett om det gäller fiske, fitness eller förpackningsdesign. Samtidigt går var tredje svensk runt med drömmar om att starta eget. Med de två insikterna i ryggen lanserar nu Visma SPCS det nya konceptet ”Make it a business”, framtaget tillsammans med Anr+1. Målet med det nya konceptet är att locka fler till att starta företag. Visma SPCS erbjuder ekonomisystem och är särskilt starka bland småföretagare.

– Valet föll direkt på anr+1 när vi stod inför denna viktiga fas i vår utveckling, de liksom vi har förståelse för hur viktigt företagandet är för Sverige och brinner för hållbar tillväxt. Vi är supernöjda med det vi åstadkommit tillsammans, säger Charlotte von Sydow, vd på Visma Spcs.

I konceptets filmer presenteras tre karaktärer med varsina passioner, från att knäppa bubbelplast till att raka perfekta skägglinjer. Alla avslutas med förslag på vad personerna skulle kunna tänkas starta företag inom. Förslagen för den skäggintresserade sträcker sig från att öppna en barberarsalong till att bli landskapsarkitekt.

– Det är härligt att leva i specialintressets tidsålder då företagande kan vara, ja, lite vad som helst. Hade jag i min ungdoms dagar år vetat att mitt minutiöst trimmade skägg kunde leda mig till att bli landskapsarkitekt hade jag kanske designat buskar i dag, säger David Aronson, creative director på Anr+1

–  Vi har haft en inspirerande resa tillsammans med Visma Spcs och är stolta över vårt gemensamma mål att få fler företag att startas i Sverige. Företagande är avgörande för både individers och samhällets tillväxt, säger Anna Celay, vd och strateg på Anr+1.

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp:

Kund: Visma Spcs

Marknadschef: Rickard Lönn

Projektledare Marknad: Johan Petersson

Brand Experience Manager: Johan Swedenborg
Jimmy Nowén, Head of Marketing

Charlotte von Sydow, VD 

Jens Ahlstrand, Executive assistant

Emanuel Wallentin, Department Manager för campaign & communication

Malin Fredriksson, PR Manager

 

Byrå: anr+1

Strategy Director: Anna Celay

Projektledare: Nina Rosqvist

Produktionsledare: Emma Yngwe

Creative Director: David Aronson

Creative Director: Andreas Lönn

Design Director: Viktor Bergabo

Copywriter: Hampus Mattsson

Art Director: Carl Almquist

Senior Planner: Johan Rynell

Designer: Annica Lundqvist

Final Art: Camilla Rosenzweig

Motion Graphic Designer: Tilda Lindbom

Creative Interns: Nata Oghrapishvili, Erik Brink, Agnes Dalunde

 

Produktionsbolag: Giants & Toys

Regissör: Jesper Ganslandt

DOP: Erik Molberg 

Executive Producer: Tilde Franzén

Producent: Cyndie Vintilescu

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev