Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 21 april 2020, 07:41
Bris vårkampanj har bland annat målats över en husvägg i centrala Stockholm.
Foto: Press
I Volts blixtkampanj för Bris har byrån samarbetat med Hand Made Media Sweden.
Coronakrisen har tvingat reklambyrån Volt att snabbt tänka om inför vårens kampanj för Bris.
Barnrättsorganisationen har märkt ett större tryck under coronakrisen – de senaste veckorna har man sett en 30-procentig ökning av antal samtal från barn och unga.
– Många barn i Sverige lever under svåra förhållanden med missbruk, våld och ensamhet och att då behöva tillbringa mer tid hemma ökar oron och utsattheten, säger Anna Barbier, kampanjprojektledare på Bris, i ett pressmeddelande.
Bris nya vårkampanj syns nu bland annat som en stor muralmålning i orange i centrala Stockholm, med texten ”Vuxna ringer 1177, Barn ringer 116111.”. Den har tagits fram i samarbete med Hand Made Media Sweden.
– Nu mer än någonsin har vi behövt väga orden på guldvåg. Inte skrämmas, inte spä på oron, inte panikhöja volymen. Därför har vi jobbat ännu tätare än vanligt tillsammans med Bris för att paketera våra budskap på ett sätt som blir relevant för både vuxna och barn, men som samtidigt belyser barnens behov av stöd just nu, säger Arvid Nittve, Copyrwriter på Volt.
Kampanjen kommer också att synas i sociala medier, bland annat genom ett samarbete med Facebook, samt OOH.
– Det är väldigt viktigt för oss att kunna stötta Bris i deras arbete med att nå ut brett med information via våra plattformar, säger Christine Grahn, Public Policy Manager på Facebook.
Arbetsgrupp
Volt:
Art Director: Jörgen Berglund
Copywriter: Arvid Nittve
Final art: Åsa Stjärnquist
Account Director: Jonas Brodén
Account manager: Susanne Göthberg
PR-strateg: Martina Larsson
Byråproducent: Fabian Mannheimer
Bris:
Kampanjprojektledare: Anna Barbier
Kommunikations- och påverkanschef: Anna Holmqvist
Fotograf:
Jakob Johansson
Hand Made Media Sweden
Sthlm Murals
Mälar-Lift
Alcro