Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Volt gör blixtkampanj åt Bris – backas av Facebook

Publicerad: 21 April 2020, 07:41

Bris vårkampanj har bland annat målats över en husvägg i centrala Stockholm.

Foto: Press

I Volts blixtkampanj för Bris har byrån samarbetat med Hand Made Media Sweden.


Ämnen i artikeln:

BrisVolt

Coronakrisen har tvingat reklambyrån Volt att snabbt tänka om inför vårens kampanj för Bris. 

Barnrättsorganisationen har märkt ett större tryck under coronakrisen – de senaste veckorna har man sett en 30-procentig ökning av antal samtal från barn och unga. 

– Många barn i Sverige lever under svåra förhållanden med missbruk, våld och ensamhet och att då behöva tillbringa mer tid hemma ökar oron och utsattheten, säger Anna Barbier, kampanjprojektledare på Bris, i ett pressmeddelande. 

Bris nya vårkampanj syns nu bland annat som en stor muralmålning i orange i centrala Stockholm, med texten ”Vuxna ringer 1177, Barn ringer 116111.”. Den har tagits fram i samarbete med Hand Made Media Sweden. 

– Nu mer än någonsin har vi behövt väga orden på guldvåg. Inte skrämmas, inte spä på oron, inte panikhöja volymen. Därför har vi jobbat ännu tätare än vanligt tillsammans med Bris för att paketera våra budskap på ett sätt som blir relevant för både vuxna och barn, men som samtidigt belyser barnens behov av stöd just nu, säger Arvid Nittve, Copyrwriter på Volt.

Kampanjen kommer också att synas i sociala medier, bland annat genom ett samarbete med Facebook, samt OOH. 

– Det är väldigt viktigt för oss att kunna stötta Bris i deras arbete med att nå ut brett med information via våra plattformar, säger Christine Grahn, Public Policy Manager på Facebook.

Arbetsgrupp 

Volt:

Art Director: Jörgen Berglund

Copywriter: Arvid Nittve

Final art: Åsa Stjärnquist

Account Director: Jonas Brodén

Account manager: Susanne Göthberg

PR-strateg: Martina Larsson

Byråproducent: Fabian Mannheimer

Bris:

Kampanjprojektledare: Anna Barbier

Kommunikations- och påverkanschef: Anna Holmqvist

Fotograf: 

Jakob Johansson

Hand Made Media Sweden 

Sthlm Murals

Mälar-Lift

Alcro

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

BrisVolt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.