Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Volt leker med klassisk jullåt i årets kampanj för Bris

Publicerad: 17 November 2020, 13:36

Foto: Press

Nu är det jul. Igen. Så lyder copyn i Bris årliga julkampanj, som ska påminna om att julen inte är en glad högtid för alla.


Ämnen i artikeln:

JulkampanjVoltBris

Årets julkampanj från barnrättsorganisationen Bris utgår utgår ifrån den klassiska jullåten ”Nu är det jul igen”. Men alla ser inte fram emot julen, som 2020 dessutom blir avslutet på ett år präglad av coronapandemin. 

– 2020 har varit ett kämpigt år för många barn som fått tillbringa mycket tid hemma i utsatta familjesituationer. Julen är tyvärr inget undantag. Med den här kampanjen vill vi beröra och påminna människor om att deras stöd behövs för att vi ska kunna ge fler barn möjlighet att berätta om det svåra, även på julafton, säger Anna Barbier, kampanjprojektledare på Bris, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen tillsammans med reklambyrån Volt, med bilder och filmer av Acnes fotograf Daniel Griffel. Den kommer att synas som utomhusreklam, i dagspress, magasin, sociala medier och som online video i playkanaler. 

– När vi är många som just nu oroar oss för att årets julfirande inte ska bli exakt som vi tänkt oss, så längtar samtidigt alltför många barn efter att julen bara ska vara över. Med den här kampanjen vill vi belysa och påminna om hur julen kan betyda helt olika saker för olika barn, säger Arvid Nittve, copywriter på Volt.

Arbetsgrupp

Bris:

Anna Holmqvist, kommunikations- och påverkanschef

Anna Barbier, kampanjprojektledare

Louisa Thorselius, digital strateg

 

Volt:

Jörgen Berglund, art director & creative director

Arvid Nittve, copywriter

Susanne Göthberg, account manager

Jonas Brodén, account director

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

JulkampanjVoltBris

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.