Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 17 November 2020, 13:36
Foto: Press
Nu är det jul. Igen. Så lyder copyn i Bris årliga julkampanj, som ska påminna om att julen inte är en glad högtid för alla.
Årets julkampanj från barnrättsorganisationen Bris utgår utgår ifrån den klassiska jullåten ”Nu är det jul igen”. Men alla ser inte fram emot julen, som 2020 dessutom blir avslutet på ett år präglad av coronapandemin.
– 2020 har varit ett kämpigt år för många barn som fått tillbringa mycket tid hemma i utsatta familjesituationer. Julen är tyvärr inget undantag. Med den här kampanjen vill vi beröra och påminna människor om att deras stöd behövs för att vi ska kunna ge fler barn möjlighet att berätta om det svåra, även på julafton, säger Anna Barbier, kampanjprojektledare på Bris, i ett pressmeddelande.
Kampanjen är framtagen tillsammans med reklambyrån Volt, med bilder och filmer av Acnes fotograf Daniel Griffel. Den kommer att synas som utomhusreklam, i dagspress, magasin, sociala medier och som online video i playkanaler.
– När vi är många som just nu oroar oss för att årets julfirande inte ska bli exakt som vi tänkt oss, så längtar samtidigt alltför många barn efter att julen bara ska vara över. Med den här kampanjen vill vi belysa och påminna om hur julen kan betyda helt olika saker för olika barn, säger Arvid Nittve, copywriter på Volt.
Bris:
Anna Holmqvist, kommunikations- och påverkanschef
Anna Barbier, kampanjprojektledare
Louisa Thorselius, digital strateg
Volt:
Jörgen Berglund, art director & creative director
Arvid Nittve, copywriter
Susanne Göthberg, account manager
Jonas Brodén, account director