Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Volts första kampanj för Polisen ska locka fler till yrket

Publicerad: 6 april 2022, 08:16

Den nya reklambyråns rekryteringskampanj ska få fler att känna att polisyrket kan vara något för dem.


Ämnen i artikeln:

VoltPolisenNyheter

Polisen arbetar för att bekämpa den ökande brottsligheten, och situationen är som många känner till allvarlig. Polisen vill öka sin förmåga och en central del för att lösa problemet är att locka fler poliser, vilket myndigheten fokuserar på i sin första kampanj med den nya reklambyrån Volt. Ett samarbete som påbörjades i början av 2022. Nu rullas den första rekryteringskampanjen ut. Bakgrunden är att polisen ska öka antalet poliser från dagens cirka 22 000 poliser till drygt 26 000 fram till årsskiftet 2024/2025. 

Kampanjen ”Väx med en större uppgift” syftar till att riva barriärer hos målgruppen och bredda bilden av vem som passar som polis, ett spår som myndigheten har arbetat med i flera år.

I den nya kommunikationen riktas fokus mot polisutbildningen och visar att polis är något man blir över tid, en roll man växer in i. Med sitt inkluderande budskap ska fler känna att det finns en plats för dem inom polisyrket.

– Polisyrket är komplext vilket kan leda till att många börjar tvivla på sin egen förmåga vid tanken på att bli polis. Skulle jag verkligen klara det? Är jag tillräcklig? Vi vill påminna om att polisyrket är något du växer in i både genom det du lär dig på polisutbildningen, genom alla de situationer och utmaningar du som polis ställs inför varje dag och i samarbetet med dina kolleger. Även den mest erfarna polis började med en lite nervös ansökan precis som du, säger Sandra Burman, copywriter på Volt i ett pressmeddelande. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Kampanjen kommer att gå på bio, tv, sociala plattformar, utomhus och play.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltPolisenNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.