Kampanj
Volvo: Gatorna tillhör cyklister och fotgängare
Publicerad: 12 november 2020, 08:22
I sin senaste kampanj för Volvo XC40 lyfter Volvo det faktum att säkerheten sträcker sig längre än till de som sitter i bilarna.
Kampanjen marknadsför Volvo XC40 och säkerhetssystemet City safety system som håller koll på cyklister och fotgängare. Medan kameran sveper över bilen som färdas längst gatorna slår den brittisk-jamaicanska skådespelerskan och sångerskan Mahalia fast att gatorna till hör dig som cyklist/fotgängare/joggare, varpå kameran glider över till gatornas ägare.
– Bilar borde anpassa sig till städer och de människor som bor i dem, snarare än tvärtom. Det är vad vi försöker lyfta fram med den här kampanjen. Från ett kreativt perspektiv är ljuddesignen, vändningen och copyn tänkt att hylla alla de som delar på vägarna – oavsett om du är en cyklist, är ute och joggar eller bara går längs gatorna och lyssnar på musik, säger Hampus Elfström, copywriter på Forsman & Bodenfors, i ett pressmeddelande.
Precis som Volvos hyllade ”The Parents” är ”The streets belong to you” filmad i Stockholm. Löparen som springer längs Åsögatan i Stockholm är ingen mindre än Mustafa ”Musse ”Mohamed”.
Kampanjen kommer att gå i Volvos sociala kanaler, digitalt, tv och utomhus. Filmerna är producerade av New Land och regisserade av Sheila Johansson. Se enheterna nedan.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Qbrick är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Qbrick är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Qbrick är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Advertiser: Volvo Car Corporation
Louise Ahlström – Campaign Manager
Andreas Malm – Global CMO
Mike Johnstone – Global Brand
Agustín Soriano – Global Brand Strategy
Auste Skrupskyte – Creative Strategy
Agency: Forsman & Bodenfors
Art Directors: Leo Dal, Sophia Lindholm, Karl Risenfors,
Copywriters: Hampus Elfström, Nicholas Düfke
Designers: Martin Joelsson, Christian Sundén
Client Director: Magnus Wretblad
Account Executive: Ewa Edlund, Katarina Klofsten
Agency Producer: Lena Sellman
PR: Bjarne Darwall
Planner: Daniel Sjöstrand
Web Strategist: Peter Gaudiano
Web Design: F&B Inhouse
Media Agency: Mindshare
Director: Sheila Johansson
Executive Producer: Joi Persson, Sophie Tamm Christensen
Producer: Adam Holmström, Joel Rostmark
Production Company: New Land
D.O.P: Mattias Rudh
Stylist: Johanna Borggren
Production Designer: Anna Lu Ingvarsson
Editor: Fredrika Andersson
Grade: Sofie Borup / Company3
Sound Design: Redpipe
Online: Kalle Lundberg
STILLS:
Photographer: Patrik Johäll / Superstudios
MUSIC:
Song title: Volvo XC40 2020
Composer & Artist: Pierre Riddez
Master recording: Atmospierre
License: Universal