lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Volvo: Gatorna tillhör cyklister och fotgängare

Publicerad: 12 november 2020, 08:22

I sin senaste kampanj för Volvo XC40 lyfter Volvo det faktum att säkerheten sträcker sig längre än till de som sitter i bilarna.

Ämnen i artikeln:

VolvoForsman & Bodenfors

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Kampanjen marknadsför Volvo XC40 och säkerhetssystemet City safety system som håller koll på cyklister och fotgängare. Medan kameran sveper över bilen som färdas längst gatorna slår den brittisk-jamaicanska skådespelerskan och sångerskan Mahalia fast att gatorna till hör dig som cyklist/fotgängare/joggare, varpå kameran glider över till gatornas ägare.

– Bilar borde anpassa sig till städer och de människor som bor i dem, snarare än tvärtom. Det är vad vi försöker lyfta fram med den här kampanjen. Från ett kreativt perspektiv är ljuddesignen, vändningen och copyn tänkt att hylla alla de som delar på vägarna – oavsett om du är en cyklist, är ute och joggar eller bara går längs gatorna och lyssnar på musik, säger Hampus Elfström, copywriter på Forsman & Bodenfors, i ett pressmeddelande.

Precis som Volvos hyllade ”The Parents” är ”The streets belong to you” filmad i Stockholm. Löparen som springer längs Åsögatan i Stockholm är ingen mindre än Mustafa ”Musse ”Mohamed”

Kampanjen kommer att gå i Volvos sociala kanaler, digitalt, tv och utomhus. Filmerna är producerade av New Land och regisserade av Sheila Johansson. Se enheterna nedan.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Qbrick är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Qbrick är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Qbrick är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Advertiser: Volvo Car Corporation

Louise Ahlström – Campaign Manager

Andreas Malm – Global CMO

Mike Johnstone – Global Brand

Agustín Soriano – Global Brand Strategy

Auste Skrupskyte – Creative Strategy

 

Agency: Forsman & Bodenfors

Art Directors: Leo Dal, Sophia Lindholm, Karl Risenfors, 

Copywriters: Hampus Elfström, Nicholas Düfke

Designers: Martin Joelsson, Christian Sundén

Client Director: Magnus Wretblad

Account Executive: Ewa Edlund, Katarina Klofsten

Agency Producer: Lena Sellman

PR: Bjarne Darwall

Planner: Daniel Sjöstrand

Web Strategist: Peter Gaudiano

Web Design: F&B Inhouse

Media Agency: Mindshare

 

Director: Sheila Johansson

Executive Producer: Joi Persson, Sophie Tamm Christensen

Producer: Adam Holmström, Joel Rostmark

Production Company: New Land

D.O.P: Mattias Rudh

Stylist: Johanna Borggren

Production Designer: Anna Lu Ingvarsson

Editor: Fredrika Andersson

Grade: Sofie Borup / Company3

Sound Design: Redpipe

Online: Kalle Lundberg

STILLS:

Photographer: Patrik Johäll / Superstudios

MUSIC:

Song title: Volvo XC40 2020

Composer & Artist: Pierre Riddez

Master recording: Atmospierre

License: Universal

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev