Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Volvo jagar det ultimata säkerhetstestet – landar i eftertänksamt budskap kring hållbarhet

Publicerad: 7 April 2021, 08:37

Grey Londons nya globala kampanj ska visa att hållbarhetsfrågan är en lika viktig del av Volvos arbete som säkerheten.


Ämnen i artikeln:

VolvoGreyHållbarhet

Volvo är ett varumärke med starka associationer till familj och säkerhet. Frågor som också fått stort utrymme i kampanjkommunikationen på senare år. Nu har Grey i London lanserat en ny global kampanj där den fiktive talespersonen Björn (Robin Stenmar tidigare känd från Ica-såpan) letar efter ”det ultimata säkerhetstestet”. Tittarna får följa honom genom en rad fartfyllda tester. I slutscenen kör han upp till polcirkeln i hopp om att hitta en större prövning.

En bil hissas upp i en kran, 30 meter upp i luften, och redo att släppas. Björn frågar tittaren: ”Är det här det ultimata säkerhetstestet?”. I nästa sekvens rasar en smältande glaciär på andra sidan sjön för att visa att klimatförändringar är Volvos största utmaning när det kommer till säkerhet och att hållbarhet är en lika integrerad del av Volvos DNA som säkerhetsfrågan har varit historiskt.

Volvo har en uttalad målsättning att bli klimatneutrala 2040 och helt elektriska 2030. Redan om fyra år ska eldrivna bilar stå för hälften av försäljningen.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

VolvoGreyHållbarhet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.