Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Volvo lyfter räckviddsångest i ny global kampanj signerad F&B

Publicerad: 30 augusti 2022, 13:25

Den danska skådespelaren Thomas Hwan medverkar i kampanjen.

Räckviddsångest är något som riskerar att drabba elbilister. I en ny global kampanj jämför Volvo fenomenet med att ha lågt batteri på mobilen.


Ämnen i artikeln:

VolvoForsman & BodenforsKampanjNyheter

I en ny global kampanj lyfter Volvo fenomenet ”räckviddsångest”, det vill säga rädslan hos en elbilförare inför om batteriladdningen verkligen kommer räcka ända fram till nästa laddstolpe. Kampanjen visar hur Volvos plug-in hybrider erbjuder den ultimata lösningen på problemet, eftersom de är ”elbilar med en backup-plan”. 

Reklamfilmen följer en familjs stressiga – men humoristiska – jakt på batteri till mobilen. Pappan i familjen, som spelas av den välkända danska skådespelaren Thomas Hwan, drabbas av relaterbara vardagsproblem, till exempel som att plötsligt bli utkastad ur ett Zoom-möte och att få sin mobilladdare snodd av någon i familjen. 

LÄS MER: Volvos svenska rötter lyser starka – så presterar varumärket mot Tesla i varumärkesduellen

Parallellt visas hur laddaren till en elbil kopplas in och ur, vilket ska fungera som en visuell metafor för alla prylar i våra liv som ständigt behöver laddas. 

– Eftersom stressen kring att ha för lågt batteri är någonting som nästan alla kan relatera till, ville vi lyfta fram det på ett hektiskt men också roligt och underhållande sätt, säger Karl Risenfors, art director på Forsman & Bodenfors, i ett pressmeddelande. 

Bakom kampanjen ligger Forsman & Bodenfors, och filmen är regisserad av Laerke Herthoni medan Monica Lenczewska är fotograf. Kampanjen kommer gå i både digitala och traditionella kanaler. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.