Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Volvo Trucks ger sitt varumärkessyfte ny mening i coronakrisen

Publicerad: 2 April 2020, 08:39

I ”Heroes of the road” blir företeelsen ”att skapa historia” att ”fortsätta framåt, även när alla andra måste stanna upp”.

Foto: Skärmdump

I den nya reklamfilmen ”Heroes of the road” låter Volvo Trucks sitt varumärkessyfte ”Make history” anspela på alla de transportförare som ser till att världen inte stannar i coronakrisen.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetVolvo TrucksKampanjReklamfilm

Få industrier går oberörda av krisen som orsakats av Covid-19, inte minst transportsektorn. I en ny storstilad reklamfilm, framtagen av byrån So What, låter Volvo Trucks sitt varumärkessyfte ”Make history” få en ny innebörd genom att anspela på krisläget.

 I ”Heroes of the road” blir företeelsen ”att skapa historia” att ”fortsätta framåt, även när alla andra måste stanna upp”. Det görs genom att anknyta till transportförarnas viktiga uppdrag i coronakrisen: att transportera mediciner och mat till samhällen världen över. 

Enligt Ads of the world var kampanjen framtagen för den brasilianska marknaden, men efter att Volvo Trucks fått budskapet presenterat för sig beslutades att kampanjen skulle tas ut globalt med versioner på engelska, portugisiska och spanska. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.