Kampanj
Volvo vill visa friheten med att bara ha bil när du behöver det
Publicerad: 8 maj 2023, 13:13
Foto: Kampanjbild
Hösten 2022 genomgick Volvo Cars bildelningstjänst en rebranding från M till Volvo on demand. Nu lanseras första 360-kampanjen sedan rebrandingen, som lyfter fram friheten med att ha bil endast när du behöver det.
I den nya kampanj illustreras två parallella perspektiv på att ha eller att inte ha bil. Volvo on demand vill kommunicera frihetskänslan som kommer med erbjudandet, och vad den också innebär för alla stunder där du inte behöver bil.
– Vi är flera som känner igen oss i frihetskänslan av att ha en bil tillgänglig när det behövs. Med den här kampanjen vill vi dramatisera frihetskänslan av de båda världarna – precis som Volvo On Demand erbjuder – friheten av att bara ha bil när du behöver det. Och slippa tänka på service, däckbyten och värdeminskning när du inte har den, säger Anders Erlandsson, chief marketing officer på Volvo Car Mobility i ett pressmeddelande.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Volvo On Demand är en tjänst som tillhandahålls av Volvo Car Mobility.
Kampanjen kommer att rulla på TV, digitalt och OOH i Stockholm, Göteborg, Malmö.
Arbetsgrupp
Volvo Car Mobility
Anders Erlandsson, Chief Marketing Officer
Madeleine Lassoued, Head of Marketing
Peter Viksten, Creative Director
Mikael Lundin, Design & Brand Director
Henrik Åsis, Head of Creative Production
Camp David
Regissör: Oskar Wrangö
Fotograf: Jacob Møller
Mediebyrå: Mindshare