Kampanj
Volvoägaren släpper nytt varumärke
Publicerad: 3 september 2020, 09:04
Foto: Press
Inför öppningen av Geelys nya campus i Göteborg släpps nu logotyp, webbsajt och filmer, under varumärket Uni3 by Geely.
Ämnen i artikeln:
GöteborgVolvos storägare Geely ska efter årsskiftet öppna upp ett campus under namnet Uni3 by Geely på Lindholmen i Göteborg. De nya lokalerna ska samla flera företag inom Geely-koncernen, men andra har också möjlighet att hyra in sig. Nu släpper man logotyp, webbsajt och filmer för att öka kännedomen om Geelys nya lokaler.
Bakom varumärke och koncept står varumärkesbyrån Brandwork, tillsammans med Geelys eget team. Både arkitekturen och det visuella konceptet utgår ifrån Kinas fem element jord, vatten, eld, trä och metall. Varje element har kopplats ihop med en färg, som ska representera det gränsöverskridande arbete Geely vill uppmuntra till, enligt ett pressmeddelande.
– Det har varit ett spännande och lärorikt samarbete, där vi fått jobba nära tillsammans med Geely i ett mixat team från Sverige och Kina. Hela idén bygger på att skapa något nytt gemensamt när öst möter väst – och det har också genomsyrat själva arbetet, säger Viktor Ehrenberg, strategy director på Brandwork.
Arbetsgrupp
Geely
Stefan Lundin, PR-chef
Matias Cindric, Varumärkesansvarig Uni3
Tingting Niu, Projektledare
Brandwork
Viktor Ehrenberg, Varumärkesstrateg
Maja Törnquist, Projektledare
Kristian Hallberg, Design director
Gudbjörn Valgeirsson, Design director
Agnes Wicktor, Copy
Emelie Selberg, Copy
Hannah Håkansson, Motion graphics
Conny Fridh, Filmproducent
David Levinsson, Musik
Damiano Beducci, Lead developer