måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Volvoägaren släpper nytt varumärke

Publicerad: 3 september 2020, 09:04

Foto: Press

Inför öppningen av Geelys nya campus i Göteborg släpps nu logotyp, webbsajt och filmer, under varumärket Uni3 by Geely.

Ämnen i artikeln:

Göteborg

Julia V. Caesar

julia.v.caesar@resume.se


Volvos storägare Geely ska efter årsskiftet öppna upp ett campus under namnet Uni3 by Geely på Lindholmen i Göteborg. De nya lokalerna ska samla flera företag inom Geely-koncernen, men andra har också möjlighet att hyra in sig. Nu släpper man logotyp, webbsajt och filmer för att öka kännedomen om Geelys nya lokaler. 

Bakom varumärke och koncept står varumärkesbyrån Brandwork, tillsammans med Geelys eget team. Både arkitekturen och det visuella konceptet utgår ifrån Kinas fem element jord, vatten, eld, trä och metall. Varje element har kopplats ihop med en färg, som ska representera det gränsöverskridande arbete Geely vill uppmuntra till, enligt ett pressmeddelande. 

– Det har varit ett spännande och lärorikt samarbete, där vi fått jobba nära tillsammans med Geely i ett mixat team från Sverige och Kina. Hela idén bygger på att skapa något nytt gemensamt när öst möter väst – och det har också genomsyrat själva arbetet, säger Viktor Ehrenberg, strategy director på Brandwork.

Arbetsgrupp

Geely

Stefan Lundin, PR-chef

Matias Cindric, Varumärkesansvarig Uni3

Tingting Niu, Projektledare

 

Brandwork

Viktor Ehrenberg, Varumärkesstrateg

Maja Törnquist, Projektledare

Kristian Hallberg, Design director

Gudbjörn Valgeirsson, Design director

Agnes Wicktor, Copy

Emelie Selberg, Copy

Hannah Håkansson, Motion graphics

Conny Fridh, Filmproducent

David Levinsson, Musik

Damiano Beducci, Lead developer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev