Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Wasa hyllar lång hållbarhet – med hjälp av Moldy Whopper

Publicerad: 12 juli 2021, 08:00

Foto: Pressbild

Burger Kings ”The Moldy Whopper” har tagit hem mängder av priser. Nu använder Wasa sig av samma koncept – men utan möglet.


Ämnen i artikeln:

Wasa BrödM&C Saatchi

– Knäckebröd är en fantastisk produkt, som funnits länge och fortfarande är relevant i dag. Jag älskade ”The Moldy Whopper” och nu sätter vi knäckebrödet i fokus, och visar skönheten i något som håller länge, säger Jakob Edman, Global Varumärkes- och kommunikationschef för Wasa, i ett pressmeddelande.

LÄS MER: Mögelsuccén fortsätter – ”Moldy Whopper” vinner Månadens film 

Kampanjen, ”Det fina med knäckebröd”, är skapad av byrån M&C Saatchi. 

– Den här kampanjen refererar tydligt till Burger Kings kampanj. Vi kunde inte låta bli att använda samma koncept för att visa hur produkten inte förfaller. Det är en hyllning till naturligt lång hållbarhet, säger Henrik Almqvist, kreativ chef på M&C Saatchi, i pressmeddelandet.

Enligt pressmeddelandet är det även en uppmaning att minska matsvinnet, eftersom knäckebröd håller längre än mjukt bröd. 

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Wasa BrödM&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.