Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Willys vill göra vardagen till fest i nya kampanjen

Publicerad: 1 oktober 2021, 09:19

Artisten Petter medverkar i Nord DDB:s senaste kampanj för Willys där kedjan uppmanar oss att göra unna oss lite mer i veckorna.


Ämnen i artikeln:

WillysNord DDB

Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge. Det är budskapet i Willys senaste kampanj där kedjan vill att vi ska unna oss mer i veckorna och inte vänta med att njuta till helgen. ”Äh, nu tar vi helg”, uppmuntrar man till att lyxa till det mitt i veckan.

I kampanjen teamar Willys upp med Petter och Siri Barje som i filmer syns plocka ihop varsin ”Äh, nu tar vi helg” kasse med sina helgfavoriter som säljs i kedjans e-handel. Petter medverkar också i reklamfilmen som går i tv.

Kampanjen kommer synas digitalt, i tv, butik och utomhus och förutom Petter och Siri Barje gör man en rad profilsamarbeten som kommer aktiveras i höst. Kampanjen är framtagen av NORD DDB och filmen är producerad av Giants & Toys, med Jesper Ganslandt som regissör.

 

Äh, nu tar vi helg

Byråer:

Reklambyrå: NORD DDB

Mediebyrå: Bright Media Agency

Produktionsbolag:

House Agency

Giants & Toys, med Jesper Ganslandt som regissör

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

WillysNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.