Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Wint och Hemnetknarkarna inleder samarbete

Publicerad: 25 oktober 2021, 11:52

Ulrika Ahl, Per Johansson och huvudpersonen i kampanjen: redovisningskonsulten Roland.

Foto: Gabriel Liljevall / Press / The Color Archives / Alamy Stock Photo

Vad händer när redovisningskonsulten inte längre behöver sitt hemmakontor? Det ligger som grund till Wints kampanjsamarbete med Instagramkontot Hemnetknarkarna.


Ämnen i artikeln:

InstagramKampanj

Bokföringstjänsten Wint fortsätter bygga på kampanjen ”Dumpa din redovisningskonsult”, nu genom att inleda ett samarbete med Instagramkontot Hemnetknarkarna. Och det är inte den vanliga influencer marketing som vi är vana att se, menar Wints marknadschef Ulrika Ahl.

– Hemnetknarkarna är ju en skitspännande aktör för oss. Inte bara för att kontot attraherar mäklare, vilka vi också jobbar mot, utan också för att vi pratar samma språk. Det är ett nytt medie att jobba i, för det är ju inte influencer marketing i den form vi är vana vid att se, utan här skapar vi någonting tillsammans.

Instagramkontot Hemnetknarkarna drivs av mäklaren Per Johansson, och postar bilder från Hemnet-annonser som sticker ut. Kontot har över 600 000 följare och plats sjutton i Mediebarometerns lista på de mest inflytelserika kontona på sociala medier.

Kampanjen tar, precis som reklamfilmen för ”Dumpa din redovisningskonsult”, det personliga perspektivet i fokus. Det är redovisningskonsulten Rolle som nu inte längre har så mycket att göra, på grund av Wints tjänster. Han får därför lämna sitt hemmakontor.

– Det är Hemnetknarkarnas otroliga bildbank som ligger som grund för kampanjen. Vi tar vara på autentiska bilder från uråldriga hemmakontor. Det är en utveckling på vår nuvarande kampanj som rullar nu, säger Ulrika Ahl.

– Att få skapa en karaktär tillsammans med Wint har varit roligt, och ett sätt att utforska hur det går att utveckla Hemnetknarkarna till något mer än att bara sprida foton från bostadsannonser, säger Per Johansson.

LÄS OCKSÅ: Utmanare uppmanar företagare att dumpa sin redovisningskonsult i ny kampanj

Arbetsgrupp

Marknadschef, Wint: Ulrika Ahl

Creative: Samuel Skantz

Creative: Emerentia Leifsdotter Lund

Creative: Per Johansson

Designer: Åsa Hellman

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

InstagramKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.