Kampanj
Yabie och Animal gör realtidsbaserad kampanj – ska minska matsvinnet
Publicerad: 27 april 2023, 12:24
Kampanjen ”Last call” möjliggörs genom en teknisk lösning framtagen tillsammans med Ocean Outdoor.
Foto: Pressbild
Den svenska fintechbolaget Yabies nya kampanj ”Last call” syftar till att minska matsvinnet och bygger på realtidsdata som är kopplad till utomhustavlor. Kampanjen är framtagen i samarbete med Animal.
Kampanjen ”Last call” möjliggörs genom en teknisk lösning framtagen tillsammans med Ocean Outdoor, genom vilken fintechbolaget Yabies kafé-kunder vid dagens slut kan lägga ut vilka bakverk som är osålda, och som kommer slängas om de inte säljs.
På strategiskt utvalda utomhustavlor kommer erbjudandet exponeras för stockholmare på väg från jobbet, med liveuppdateringar kring priset som sänks under timmen samt geografisk info om närmaste vägen till respektive kafé.
Syftet med kampanjen är att minska matsvinnet, något som inte bara är negativt ur ett klimatperspektiv utan som också drabbar företagen genom sämre marginaler, menar Yabie.
Kampanjen är framtagen i samarbete med Animal.
– Samarbetet mellan Yabie och Animal visar på hur innovativa och kreativa kampanjer kan bli nytänkande och skapa värde för både kunder och samhället. Fintechbranschen är en relativt intetsägande kategori där varumärken kommunicerar på ett liknande sätt utan relevans, därför är det ännu viktigare att sticka ut för att bygga varumärket med högkalibrig kreativitet säger Karl Garberg, marknadsdirektör på Yabie, i ett pressmeddelande.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.