Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Yamaha Motor tar fasta på dejtingtrender – matchar ihop singlar i ny kampanj 

Publicerad: 14 juli 2021, 08:43

Kampanjen är framtagen i samarbete med Wikberg&Frisk

Med kampanjen ”Dejta i Kärgården” låter Yamaha singlar gå på blind date på en båttur i skärgården.


Ämnen i artikeln:

KampanjWikberg&FriskDejting

Pandemin har påverkat vår konsumtion på flera sätt. Vi tittar på dejtingprogram som aldrig förr, användandet av dejtingappar ökar – och fler väljer att skaffa båt. De två trenderna för båtmotortillverkaren Yamaha samman i en ny kampanj där man vill ge singlar möjlighet att upptäcka både kärleken och båtlivet. I ”Dejta i Kärgården” låter därför Yamaha singlar gå på blind date på en båttur i skärgården. 

– Med vad som ser ut att återigen bli en sommar hemma i Sverige och med allt fler som drömmer om båtlivet ville vi på ett kul och varmt sätt visa alla fördelar med att äga en båt. Nu hoppas vi att vi får in många ansökningar och att ännu fler upptäcker hur kul det är att ta dejten till båten, säger Lena Nygårdhs, brand specialist på Yamaha Motor Scandinavia, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen kommer tas ut i sociala medier och i press och är framtagen i samarbete med Wikberg&Frisk. Sara Wikberg, founding partner, kommenterar:

– Kärlek OCH båt. Ja, svårt att inte bli glad när man får lansera den här typen av kampanjer, och har kunder som vågar sig ut på öppet hav sett till hur båtbranschen generellt har valt att kommunicera. Nu tar vi upp de emotionella fendrarna och sätter kurs mot kärgården. 

Arbetsgrupp

Yamaha Motor Scandinavia:

Lena Nygårdhs, brand specialist

Jacob Anderson, marknadschef

 

Byrå: Wikberg&Frisk

Sara Wikberg, founding partner 

André Frisk, founding partner 

Matilda Grebestam, pr-konsult 

 

Produktion: Brand New Content

Klas Lindberg, exekutiv producent

Henrik Wahlström, regissör

Esaja Ekman, fotograf

 

Mediebyrå: Scream

Emmelie Svedjehed, client lead

Nima Yaldan, media management 

Sandra Erlandsson, social media 

Alexander Chaves, Youtube

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjWikberg&FriskDejting

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.