Kampanj
Zlatan blir läromästare i Telias nya reklamfilm
Publicerad: 3 september 2021, 09:24
Telia har från och med den här säsongen rättigheterna till Champions League, en av världens största fotbollsturneringar och den mest prestigefyllda klubblagsturneringen. I en reklamfilm har Telia värvat Zlatan Ibrahimovic och Dejan Kulusevski för att fronta satsningen.
Dejan Kulusevski, som under gårdagens VM-kvalmatch mot Spanien imponerade stort, spelar till vardags i italienska storklubben Juventus. I Telias nya reklamfilm intar han rollen som Zlatans lärjunge – Zlatan spelar som bekant också i en italiensk storklubb, AC Milan. Båda lagen har höga förväntningar på sig inför Champions League, där svenska klubben Malmö FF också har kvalat in.
– Vi vill verkligen sätta den svenska prägeln med svenska stjärnor i Champions League, därför var det jättekul när både Juventus och Milan kvalificerade sig till turneringen för det innebar att vi kunde värva dessa två fotbollsikoner, säger Gina Azaric, marknadschef på Telia, i ett pressmeddelande.
Enligt henne är filmen inspirerad av den verkliga relationen som Zlatan och Dejan har, där man sporrar varandra och att Zlatan har en mentorsroll. I sociala medier har Zlatan länge dragit parallellen mellan sig själv och ett lejon, och den bilden använder man även i reklamfilmen.
– Det viktigaste i produktionen och hela samarbetet för oss är att det är på riktigt, en story och verklig upplevelse att erbjuda till våra tv-tittare och sportentusiaster. Därför är det väldigt mycket utifrån Zlatan och Dejan och vad de gör, vad de båda lever och brinner för samt passionen och kampen om trofén, avslutar Gina Azaric i pressmeddelandet.
Kampanjen är framtagen tillsammans med Forsman & Bodenfors.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupper
Arbetsgrupp F&B:
Jacob Nelson - Kreatör
Adam Ulvegärde - Kreatör
Sara Kling - Produktionsledare
Kalle Garmark - Designer
Jens Odelberg - Byråproducent
Jerk Zander - Projektledare
Patrick O’Neill - Projektledare
Arbetsgrupp Telia
Kristian Lundman - Head of Creative
Rebecca Madani - Marketing project manager
Linda Tylestedt - Head of Consumer Marketing
Gina Azaric - CMO
Per Carleö - SVP Group Brand
Produktionsbolag:
New Land - Produktionsbolag
Marcus Ibanez - Regissör
João de Botelho - Dop
Sophie Tamm Christensen - Executive producent
Caroline Sandberg - Producent
Nicke Cantarelli - Grade
Calle Budde Roos - Ljud
Freja Drakenberg - Musik
SWISS - Vfx
Stefan Ekman - Online