Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Zmarta tar hjälp av isvaksbadare i ny nordisk kampanj

Publicerad: 30 December 2020, 10:50

Castingbriefen till Zmartas nya reklamfilm var något annorlunda – isvaksbadning stod som ett av kriterierna för att kvala in.

Zmarta drar i gång 2021 med en kampanj i svensk vintermiljö. Med den nya reklamfilmen vill Zmarta kommunicera både lån och försäkring – och tar hjälp av en isvaksbadare.


Ämnen i artikeln:

ZmartaDrumOmnicomReklamfilmPHD

Jämförelsetjänsten Zmarta har arbetat med Omnicom-byrån Drum sedan i våras då man släppte konceptet ”Zmarta folkets ekonomi”. Det följdes upp under hösten med en vinterkampanj där fokus låg på att prata om ekonomi på ett tillgängligt sätt. 

Nu kommer nästa del, med vilken Zmarta vill kicka i gång 2021 genom att kommunicera om både lån och försäkring. I den nya kampanjen tar bolaget hjälp av en isvaksbadare. Filmerna blev inspelande i början på december och det enda stället med snö och is då var norra Sverige. Valet föll naturligt på Kiruna med sin storslagna natur. 

I ett pressmeddelande beskriv hur castingbriefen var något annorlunda – isvaksbadning stod som ett av kriterierna för att kvala in. 

Lansering av kampanjen utökas den här gången utöver Sverige även till både Norge och Finland. 

– 2020 har varit ett utmanande år för många. Vi vill kommunicera båda styrka och självförtroende i en miljö som reflekterar det många aspirerar till – frihet, natur samt upplevelser i en annars så coronatyngd värld. Materialet ska även fungera i Norge och Finland och är tänkt att väcka uppmärksamhet och stark igenkänning då alla i Norden har en uppfattning om hur det känns att bada kallt, säger Bo Thorp, kundansvarig och chef för affärsutveckling på Drum, i pressmeddelandet. 

Niklas Jansson, marknadsdirektör på Zmarta:

– Vi arbetar med människors privatekonomi och förtroende är allt för oss – vårt varumärkeslöfte ”välj din nya ekonomi” ska spegla vårt givna fokus att Zmarta är tjänsten fler behöver för att förbättra sin ekonomi. Det är centralt för oss att bygga ett varumärke som lever upp till detta löfte. Nu när vi kommunicerar båda lån och försäkring blir detta ännu viktigare. 

Kampanjmaterialet tar sig ut i TVC, DOOH, OOH, SoMe, Display, print, hemsidor, kampanjsidor med mera. Mediestrategi och planering är gjort av PHD. 

Arbetsgrupp

Zmarta:

Niklas Janson - CMO

Agnes Palinski – Head of PR & Communications

Magnus Fabricius - Online Acquisition Manager

 

Drum:

Bo Thorp - Kundansvarig, Head of Business Development

Jonas Lyckstedt - Executive Creative Director

Johanna Johansson – Head of Production

Ida Olsson - Copy

Marcus Göransson - AD

Karin Moreno – Projektledare
Tomas Jansson – Digital Producer

 

PHD:

Jacob Ekman - Client Director

Martin Dehlin - Client Manager

Rebecca Hjelm - Social Media Manager

Ellen Andersson - Programmatic Manager

Anna Villén - Print/OOH Planner

Amanda Hammarström - Video & Audio Manager

 

Produktionsbolag Fanny & Alexander:

Gustav Öhman Spjut - Director

Andreas Törnqvist – Executive Producer

Fanny Cygnaeus – Producer

 

Amanda Törner

Redaktör Resumé Insikt

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.