Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 30 december 2020, 10:50
Castingbriefen till Zmartas nya reklamfilm var något annorlunda – isvaksbadning stod som ett av kriterierna för att kvala in.
Zmarta drar i gång 2021 med en kampanj i svensk vintermiljö. Med den nya reklamfilmen vill Zmarta kommunicera både lån och försäkring – och tar hjälp av en isvaksbadare.
Jämförelsetjänsten Zmarta har arbetat med Omnicom-byrån Drum sedan i våras då man släppte konceptet ”Zmarta folkets ekonomi”. Det följdes upp under hösten med en vinterkampanj där fokus låg på att prata om ekonomi på ett tillgängligt sätt.
Nu kommer nästa del, med vilken Zmarta vill kicka i gång 2021 genom att kommunicera om både lån och försäkring. I den nya kampanjen tar bolaget hjälp av en isvaksbadare. Filmerna blev inspelande i början på december och det enda stället med snö och is då var norra Sverige. Valet föll naturligt på Kiruna med sin storslagna natur.
I ett pressmeddelande beskriv hur castingbriefen var något annorlunda – isvaksbadning stod som ett av kriterierna för att kvala in.
Lansering av kampanjen utökas den här gången utöver Sverige även till både Norge och Finland.
– 2020 har varit ett utmanande år för många. Vi vill kommunicera båda styrka och självförtroende i en miljö som reflekterar det många aspirerar till – frihet, natur samt upplevelser i en annars så coronatyngd värld. Materialet ska även fungera i Norge och Finland och är tänkt att väcka uppmärksamhet och stark igenkänning då alla i Norden har en uppfattning om hur det känns att bada kallt, säger Bo Thorp, kundansvarig och chef för affärsutveckling på Drum, i pressmeddelandet.
Niklas Jansson, marknadsdirektör på Zmarta:
– Vi arbetar med människors privatekonomi och förtroende är allt för oss – vårt varumärkeslöfte ”välj din nya ekonomi” ska spegla vårt givna fokus att Zmarta är tjänsten fler behöver för att förbättra sin ekonomi. Det är centralt för oss att bygga ett varumärke som lever upp till detta löfte. Nu när vi kommunicerar båda lån och försäkring blir detta ännu viktigare.
Kampanjmaterialet tar sig ut i TVC, DOOH, OOH, SoMe, Display, print, hemsidor, kampanjsidor med mera. Mediestrategi och planering är gjort av PHD.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Zmarta:
Niklas Janson - CMO
Agnes Palinski – Head of PR & Communications
Magnus Fabricius - Online Acquisition Manager
Drum:
Bo Thorp - Kundansvarig, Head of Business Development
Jonas Lyckstedt - Executive Creative Director
Johanna Johansson – Head of Production
Ida Olsson - Copy
Marcus Göransson - AD
Karin Moreno – Projektledare
Tomas Jansson – Digital Producer
PHD:
Jacob Ekman - Client Director
Martin Dehlin - Client Manager
Rebecca Hjelm - Social Media Manager
Ellen Andersson - Programmatic Manager
Anna Villén - Print/OOH Planner
Amanda Hammarström - Video & Audio Manager
Produktionsbolag Fanny & Alexander:
Gustav Öhman Spjut - Director
Andreas Törnqvist – Executive Producer
Fanny Cygnaeus – Producer