lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

1 000 idéer per dag

Publicerad: 12 december 2012, 10:14

Berghs diplomklass Interactive Communication har dragit igång ett projekt där man under 25 dagar producerar 25 000 idéer åt 10 företag.

Ämnen i artikeln:

Berghs School of CommunicationReklam

KB

Karl-Johan Byttner


Klassen introducerar idag, den 12 december, en e-handel där man erbjuder sig att producera 2 500 idéer utifrån valfri brief:

– Syftet med uppgiften var att nå ut med  vad vi gör och på ett starkare sätt placera klassen på den digitala  kartan. Det är synd om all kreativitet stannar innanför skolans väggar,  säger Judith Wolst, ämnesansvarig lärare för Berghs diplomutbildning  Interactive Communication i en kommentar.

Företagens motprestation är  att välja en favoritidé som klassen utvecklar från idé till koncept  och därefter presenterar för bolagen.

Alla företag kan anmäla sig, men klassen väljer själv ut tio företag som man tror kan generera mest intressant resultat:
– Jag  ser fram emot att följa utvecklingen inom projektet och är övertygad om  att det inte är det sista branschen ser av klassens kreativa idéer,  säger Judith Wolst i en kommentar.

Klassen har ett samarbete med  tjänsten Bambuser och livestreamar projektet under hela  produktionstiden.

Projektet kan följas här.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev