Reklam
1 000 idéer per dag
Publicerad: 12 december 2012, 10:14
Berghs diplomklass Interactive Communication har dragit igång ett projekt där man under 25 dagar producerar 25 000 idéer åt 10 företag.
KB
Karl-Johan Byttner
Klassen introducerar idag, den 12 december, en e-handel där man erbjuder sig att producera 2 500 idéer utifrån valfri brief:
– Syftet med uppgiften var att nå ut med vad vi gör och på ett starkare sätt placera klassen på den digitala kartan. Det är synd om all kreativitet stannar innanför skolans väggar, säger Judith Wolst, ämnesansvarig lärare för Berghs diplomutbildning Interactive Communication i en kommentar.
Företagens motprestation är att välja en favoritidé som klassen utvecklar från idé till koncept och därefter presenterar för bolagen.
Alla företag kan anmäla sig, men klassen väljer själv ut tio företag som man tror kan generera mest intressant resultat:
– Jag ser fram emot att följa utvecklingen inom projektet och är övertygad om att det inte är det sista branschen ser av klassens kreativa idéer, säger Judith Wolst i en kommentar.
Klassen har ett samarbete med tjänsten Bambuser och livestreamar projektet under hela produktionstiden.
Projektet kan följas här.