Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

100 000 använder SBAB:s tjänst

Publicerad: 17 Mars 2010, 08:59

I måndags i förra veckan var startade bolåneinstitutet SBAB sin nya kampanj. Syftet var att locka besökare till nättjänsten Värdeguiden. Nu har 100 000 testat tjänsten.


Ämnen i artikeln:

SBABStart Communication

Många vill veta vad egna lägenheten är värd. Foto: Colourbox

I tjänsten fyller besökaren i en rad fakta om antingen det egna boendet eller det hus eller lägenhet som man är intresserad av att köpa. Du får sedan ett mejl med SBAB:s värdering.
– Det är många som är intresserade av bostadsmarknaden. Därför är det roligt för oss att kunna presentera ett så pass tillförlitligt verktyg som vår Värdeguide. Förhoppningen är att vi ska kunna hjälpa människor att få mer information inför en eventuell bostadsaffär, säger SBAB:s kommunikationschef Lena Hedlund.

Tjänsten har lanserats med en reklamfilm (se den nedan), radioreklam och självklart även på webben.

Hur många av de som gör en värdering går sedan vidare för att få ett lånelöfte av SBAB?
– Vi ger självklart en möjlighet att kontakta SBAB, när du får svaret på din värderingsfråga. Men vi vill inte vara pushiga utan det är upp till var och en att ta kontakt, säger Håkan Rosenlind, creative director på Start Communication som utformat kampanjen.

Arbetsgrupp: SBAB

Reklambyrå: Start Communication

Håkan Rosenlind (copy/cd)
Ola Westher (AD Digital)
Lolo Björnham (produktionsledare)
Claes Broström (Projektledare)

Webbyrå: Ottoboni
Jonas Arenius – Koncept
Johan Elford – AD
Simon Nkangi – Klientprogrammering
Daniel Skantze – Systemutveckling
Martina Sundling - Projektledare

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

SBABStart Communication

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.