Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 juni 2013, 08:12
Foto: Resumé.
När årets upplaga av Guldägget drabbades av färre inskickade bidrag kopplades nedgången till konjunkturläget. Även antal svenska bidrag till stundande Cannes Lions minskar i år. Men totalt slår Cannes Lions rekord i antal inskickade bidrag.
Ämnen i artikeln:
Cannes LionsAntal svenska bidrag till Cannes Lions minskar i år från 777 i fjol till 676 i år.
Totalt sett ökar dock antal inskickade bidrag till tävlingen som kallas ”Reklam-VM”. Ökningen är 4 procent till 35 765 stycken bidrag – en rekordnotering.
Resumé har sökt Komms vd Jessica Bjurström för en kommentar.
Totalt tävlar byråer från 92 länder i de 16 kategorierna.
Dagens Media har listat antalet svenska bidrag per kategori:
Film: 49 bidrag
Press: 69
Outdoor: 42
Radio: 10
Cyber: 109
Direct: 60
Media: 63
Promo & Activation: 67
Titanium and Integrated: 18
Design: 60
PR: 56
Film Craft: 5
Mobile: 48
Creative Effectiveness: 4
Branded Content & Entertainment: 7
Innovation: 9
Magnus Helander
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions