Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

100 färre svenska bidrag till Cannes Lions

Publicerad: 7 juni 2013, 08:12

Foto: Resumé.

När årets upplaga av Guldägget drabbades av färre inskickade bidrag kopplades nedgången till konjunkturläget. Även antal svenska bidrag till stundande Cannes Lions minskar i år. Men totalt slår Cannes Lions rekord i antal inskickade bidrag.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Antal svenska bidrag till Cannes Lions minskar i år från 777 i fjol till 676 i år.

Totalt sett ökar dock antal inskickade bidrag till tävlingen som kallas ”Reklam-VM”. Ökningen är 4 procent till 35 765 stycken bidrag – en rekordnotering.

Resumé har sökt Komms vd Jessica Bjurström för en kommentar.

Totalt tävlar byråer från 92 länder i de 16 kategorierna.

Dagens Media har listat antalet svenska bidrag per kategori:

Film: 49 bidrag

Press: 69

Outdoor: 42

Radio: 10

Cyber: 109

Direct: 60

Media: 63

Promo & Activation: 67

Titanium and Integrated: 18

Design: 60

PR: 56

Film Craft: 5

Mobile: 48

Creative Effectiveness: 4

Branded Content & Entertainment: 7

Innovation: 9

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.