Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

100 nyanser av vitt

Publicerad: 18 maj 2011, 13:54

Huvudpersonen i Boråstapeters nya reklamkampanj är den deprimerade målaren Lennart – som drabbats av den vita inredningstrenden.
– En inte helt orealistisk situation som vi bara var tvungna att skoja lite med. Vi tycker att det är dags för tapeten att återerövra väggarna, säger Annika Svedberg, marknads- och försäljningschef på Eco-Boråstapeter.


Ämnen i artikeln:

Valentin & Byhr

Den vita inredningstrenden håller i sig. Man pratar om populära vita nyanser som ”det lantligt vita” och ”nyvitt”. Henrik Schyffert och Fredrik Lindström har till och med gjort en krogshow om fenomenet, ”Ljust och fräscht”.

På Boråstapeter tycker man att det är dags för tapeten att erövra väggarna – och driver med den vita trenden i nya reklamkampanjen.

– Vi funderade på var motreaktionen skulle kunna uppstå den här gången, och svaret var givet: En deppig målare som drömmer om något annat än färgtoner som lovika, äggskal, porslin och älva, säger Kajsa Arnoldson, manusförfattare och kreatör bakom filmen som producerats av reklambyrån Valentin & Byhr, i ett pressmeddelande.

Se reklamfilmen här:

Arbetsgrupp:

Valentin & Byhr:
Magnus Tengby, creative director
Kajsa Arnoldson, kreatör
Lars Jönsson, strategisk projektledare
Lottie Norman, operativ projektledare
Philip Winberg, digital projektledare
Malin Zetterlund, PR-strateg
Sonny Länn, grafisk designer
Mikael Quick, motion designer
Rob Vanstone, fotograf
Lennart Jörnlid, huvudrollsinnehavare

</div><hr />

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Valentin & Byhr

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.