Reklam
100-wattaren – en Fröjd för Titan
Publicerad: 15 september 2008, 10:26
Svea Fröjd lämnade Baluba och tog med sig 100-wattaren som kund. Reklamtävlingen produceras i år av nystartade Titan Event där Fröjd är chef.
MH
Magnus Helander
Svea Fröjd, chef för Titan Event som producerar årets upplaga av 100-wattaren.
Svea Fröjd var ansvarig på Baluba när bolaget producerade fjolårets upplaga av 100-wattaren. Tidigare i år bytte hon jobb och blev chef för Titans nya affärsområde – event.
Och just Fröjd är den största anledningen till att 100-wattaren nu väljer Titan Event för att fixa årets prisutdelnings som hålls i Stadshuset i Stockholm den 6 november.
– Vi hade ett väldigt bra samarbete med Svea förra året och det känns väldigt bra att få fortsätta jobba med henne, säger Elisabeth Thörnsten, projektledare för 100-wattaren och informationsansvarig på Sveriges Annonsörer.
Svea Fröjd:
– Det känns jättestimulerande att få göra det här. Det är ett hedersfullt uppdrag. Jag fick äran att jobba med galan i fjol och det gick bra då. Nu ska vi försöka att göra den ännu bättre.
Hur går det i övrigt för Titan Event, hur ser det ut på kundsidan?
– Vi har goda relationer med näringslivet. Vi har inte hållit på så länge, vi sjösatte verksamheten i somras.
Artisten Veronica Maggio kommer att uppträda på galan, men det är ännu inte klart med programledare. Förra året leddes galan av Renée Nyberg.