Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

100-wattaren lanserar tre nya kategorier

Publicerad: 29 Maj 2019, 08:39

Förra året införde Sveriges Annonsören kategorin 100-fattaren. Nu är det dags för kategorierna "Employer branding", "Samhällsansvar & ideellt och "Strategisk design" att göra entré.


Ämnen i artikeln:

100-wattarenSveriges AnnonsörerReklam

Varje år sedan 1990 belönar tävlingen 100-wattaren kommunikation som gett bevisad effekt. Tävlingen arrangeras av Sveriges Annonsörer.

Precis som andra tävlingar skruvar de då och då på sina kategorier. Förra året infördes exempelvis "100-fattaren" som prisade inkluderande, normbildande, hållbara och ansvarsfulla initiativ. Den kategorin kommer återigen att finnas med i årets tävling.

Men nya för i år är kategorierna "Employer branding", "Samhällsansvar & ideellt" samt "Strategisk design.

I employer branding-kategorin kommer juryn att belöna bidrag som riktar sig mot nuvarande och/eller potentiella medarbetare.

I samhällsansvar & ideellt tävlar kommunikation för samhällsinformation, skolor, opinionsbildning eller insamlingar för ideella organisationer.

Strategisk design är en inte helt ny bekantskap för de tävlande byråerna. Kategorin har tidigare varit en underkategori till flera andra men blir nu helt fristående.

Utöver de nya kategorierna byter "Årets nytänk", som belönar kommunikation som flyttat gränserna för branschen som helhet,  namn till "Framsiktigt".

– Branschen utvecklas, och då måste 100-wattaren utvecklas i takt med den. Efter förra årets tävling bjöd vi in experter från olika delar av vår bransch för att samla in input, och vi är oerhört nöjda och glada över att kunna presentera årets nyheter. 100-wattaren är en av de mest prestigefyllda tävlingarna och vi jobbar hårt för att den ska vara det även framöver, säger Ulrika Strallhofer, projektledare på Sveriges Annonsörer som driver 100-wattaren.

Kategorierna i 100-wattaren:

• Konsument

– multi

– singel

• Företag

• Samhällsansvar & Ideellt

• Internationellt

• Framsiktigt

• Långsiktigt

• Strategisk design

• Employer Branding

• 100-fattaren

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.