Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

11 svenska bidrag nominerade i Media

Publicerad: 21 juni 2010, 07:52

Elva svenska bidrag blev idag nominerade inom Media-kategorin i världens största reklamtävling, Cannes Lions. Garbergs, som nyligen tappat Telenor, klarade sig. Detsamma gällde Starcom med en kampanj för Synsam. Kanske inte helt oväntat gick Farfar, F&B och DDB också vidare.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Idag, tisdag släppte Cannes Lions nomineringarna inom Media. Totalt elva svenska bidrag gick vidare. Garbergs, som tappat Telenor, gick vidare med I`m working here today. Inom Telekom gick även Farfar vidare med två bidrag för Nokia, bland annat kampanjen World´s biggest signpost. Forsman & Bodenfors och sin uppmärksammade Dear Steve Jobs-kampanj för SVT Play verkade också ha fallit juryn i smaken. Detsamma gällde byråns Ikea-kampanj Facebook Showroom samt kampanjen Mobile Internet Live för Tele2. DDB:s Rolighetsteori, som vidare inom PR igår, avancerade med två bidrag.

Övriga som kan nämnas är Crispin Porter + Bogusky för Posten, Ester med sin komdomkampanj för Stockholms Stad och inte minst Starcom för Cheap Monday Clairvoyant för Synsam.

Totalt 199 bidrag gick vidare i Media.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.