Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

12 nya kunder i år

Publicerad: 18 mars 2010, 11:27

Reklambyrån Ord & Bild i Karlstad har ordentlig medvind. Byrån har fått tolv nya kunder hittills i år och man har inte tappat en enda. – Vi jobbar lite tajtare med kunderna än många andra byråer, säger vd:n Peter Jansson-Ling till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Peter Jansson-Ling, vd på Ord & Bild.

På Ord & Bild, som i fjol omsatte 17,5 miljoner och gjorde en vinst på 1,5 miljon, är det dussinet fullt i nya kunder 2010 – och byrån har inte tappat en enda kund.

Vd:n Peter Jansson-Ling säger att det blev en ketchupeffekt under sista kvartalet och han är glad över att det går så bra.

Byrån drabbades inte av krisen utan gjorde ett bra år i fjol, och mycket pekar på ett riktigt bra 2010.

Sogeti, Crem International, Equality Line, Abeko, Färjestadtravet, Handelskammaren Värmland, Karlstad Stift och Svedavia är några av de nya kunderna, och byrån förstärker på personalsidan.

Ord & Bild har nyligen anställt en produktionsledare, en formgivare och ytterligare en person i webbgänget. Nu letar byrån dessutom efter en copy.

– Det är roligt att det går så bra. Vi levererar bra grejer, och vi jobbar lite tajtare med kunden än många andra. Vi har arbetsmöten i stället för presentationsmöten. Dessutom är vi en fullservicebyrå, något som verkligen ligger i framtiden till skillnad från vad många sagt tidigare.

– Med en enda leverantör kan kunden agera snabbare. Under krisen har nog många företag funderat på vilken leverantör man vill ha, säger Peter Jansson-Ling som en förklaring till ketchup-effekten.

22 personer arbetar på Ord & Bild som totalt har runt 30 kunder.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Ord&Bild

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.