Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

13 nomineringar i Direct – Åkestam Holst dominerar

Publicerad: 19 Juni 2017, 07:21

Sverige kniper 13 nomineringar i Cannes Lions-kategorin Direct. Det är ett bättre resultat än förra året.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2017ReklambyråerÅkestam HolstCannes Lions

Det är framför allt för "Ikea retail therapy" som Åkestam Holst får sina fem nomineringar. Kampanjen går ut på att leverera "möbellösningar" till de 100 mest Googlade relationsproblemen. Hittills har kampanjen totalt fått tio nomineringar i Cannes.

Great Works ligger bra till med två nomineringar för "Humanium", som de gjort tillsammans med Åkestam Holst. Även Saatchi & Saatchi har två nomineringar för Popagandas singelsläpp.

I fjol fick Sverige nio nomineringar i Direct, vilket alltså överträffas i år. Under tisdagskvällen tillkännages vinnarna.

Totalt nominerades 214 bidrag i Direct.

Svenska nomineringarna:
Åkestam Holst, Ikea, "Ikea retail therapy" (3 nomineringar)
TBWA, Scania, "The Scania clock"
Prime, Trygg-Hansa, "Playing with fire"
Abby Priest, Adobe, "Adobe stock apparel"
Åkestam Holst & Great Works, IM, The Humanium Metal Initiative" (2 nomineringar)
Saatchi & Saatchi, Popaganda, "Singelsläppet" (2 nomineringar)
Ingo, Folkoperan, "Unsuccessful ticket sampling"
King, Berättarministeriet "Läs upp"
Acne, Ikea, "Ikea responds to Balenciaga"

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.