Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 juni 2012, 06:06
Flera svenska byrår har chansen att vinna guldlejon i kategorin Mobil under Cannes 2012.
Det är första gången som festivalen har en officiell mobilkategori och totalt var 83 svenska bidrag inskickade. Det gav 13 nomineringar.
Bland kampanjerna som nu har chans att vinna märks bland andra DDB Stockholms "Pick n play" för McDonalds med tre nomineringar samt Mobientos "Volvo on Call" för Volvo Cars med två nomineringar.
De svenska vintschanserna är fördelade på någon av kategorins 27 underkategorier.
Här är hela listan på de svenska nomineringarna:
PICK N PLAY
McDONALD'S SWEDEN
DDB STOCKHOLM
(3 nomineringar)
VOLVO ON CALL
VOLVO CARS CORPORATION
MOBIENTO Stockholm
(2 nomineringar)
TRAM SIGHTSEEING APP
VÄSTTRAFIK
FORSMAN &BODENFORS
(2 nomineringar)
THE SOUND OF FOOTBALL
PEPSICO/CARLSBERG
ÅKESTAM HOLST
PRINGLES CRUNCH BAND
PRINGLES
CP+B Gothenburg
AUTODANCE
UBISOFT
CP+B Gothenburg
POINT AND FLY
SCANDINAVIAN AIRLINES
CP+B Gothenburg
SMS IS KING!
SITUATION STOCKHOLM MAGAZINE
MOBIENTO Stockholm
AMNESTY-SLIDE TO UNLOCK
AMNESTY INTERNATIONAL
GARBERGS Stockholm
Vinnarna presenteras i Cannes tisdagen den 19 juni.
Fredrik Hazén