Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

20 kampanjer 2018 – redaktionens val

Publicerad: 30 december 2018, 08:25

Resumés redaktion ser tillbaka på ett år med många starka idéer – såväl i Sverige som i den stora världen – och väljer ut 20 kampanjer som stack ut.


Ämnen i artikeln:

Reklam

"Wool" av Ogilvy Bangkok. Att skapa en könsla av en termos genom en printannons, det är grejer det.

Apple, "Welcome home by Spike Jonze"

Apple, "Holiday – Share your gifts"/ TBWA Media Artslab

Rethink, Greenpeace Canada, "Straws suck: Turtle"

Åkestam Holst, Reportrar utan gränser, "Billboards beyond borders"

Åkestam Holst, Ikea, "The Pee ad"

"Home Alone again with Google Assistant"/Arts and Letters Creative Co.

KFC, "FCK", Mother London

Åkestam Holst, IKEA, "Glid inte isär"

"Uppvärming inför "Den Svenska Pilsnerdagen 2018" med Larz-Kristerz"/First Lady

"The tide ad"/Saatchi & Saatchi New York

Nike – "Nothing beats a londoner"

Banksy – "Shredding the girl and baloon"

Skittles – "Possible David Schwimmer ads"

Childish Gambino - This Is America

"Meet Grant" – BBDO Australia

Libresse – "Blood normal"

Stabilo Boss/DDB Düsseldorf "Highlight the Remarkable - Lise"

John Lewis & Partners – "Christmas ad 2018"

Nike – "Dream Crazy" /Wieden + Kennedy

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.