Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

2008 ett toppår för NPP

Publicerad: 7 januari 2009, 07:33

Reklambyrån NPP:s vd Mattias Bodin jublar över det gångna året. Omsättningen var 34 miljoner kronor och byrån nyanställer. –  Vi har växt med över 12 miljoner kronor de sista tre åren, det är 55 procent i tillväxt. Vinsten har dessutom ökat mer än så, säger han.


Mattias Bodin, vd NPP.

NPP, som grundades i Örebro 1970, finns i dag även i Stockholm. Planer finns nu på att öppna ytterligare kontor i Mellensverige i år. Minst ett, kanske två.

– Västerås, Eskilstuna och Karlstad är intressanta städer som vi tittar på, säger Mattias Bodin.

NPP har som mål att på sikt nå en omsättning på 100 miljoner och bli Sveriges största landsortsbyrå.

Målet för 2009 är att växa 7 miljoner kronor till.

Omsättningen för 2008 blev 34 miljoner kronor, vinsten blev runt 3,5 miljoner kronor.

Trots konjunkturläget rekryterar NPP. Byrån växte med drygt 10 personer under 2008 och fler anställs.

– Vi har anställt fyra personer och vi planerar att anställa en arbetsgrupp i Stockholm och en person i Örebro, säger Mattias Bodin till Resume.se.

Enligt Mattias Bodin fick NPP under 2008 in flera nya kunder, däribland Funäsdalsbergets Alpina AB.

NPP har ännu inte märkt av sämre tider.

– Men vi måste vara ödmjuka. Förutsättningarna kan bli tuffare och vi kan få komma att slita hårdare, säger Mattias Bodin.

NPP har 30 anställda totalt i Stockholm och Örebro.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.