Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"2011 blir ett bra reklamår"

Publicerad: 30 December 2010, 12:49

2011 blir ett ljust år för den svenska reklambranschen. Det tror tre reklambossar som Resume.se talat med.


Ämnen i artikeln:

Pia Grahn BrikellStig LundstedtPeter Jansson Ling

Peter Jansson Ling, Pia Grahn Brikell och Stig Lundstedt.

Peter Jansson Ling, vd för Ord & Bild:

Vad tror du – hur blir 2011 för svenska reklambranschen i stort?
– Det verkar som vi får med trycket som varit i år in i 2011. Det viker inte av för vår del i alla fall enligt de signaler vi får.

Vad har du för tankar och förhoppningar för egna byrån?
– Jag hoppas att det fortsätter med spännande uppdrag. Vi har haft ett bra år och det ser ut att bli ett bra 2011. Vi har ett brett spektrum av uppdrag som är varierande och det är bra, stimulerande och roligt för folket på byrån – det gör att man fortsätter att vara på tårna.

–  Vi jobbar med produktion i alla kanaler och det är ett hårt tryck på sociala medier.

Pia Grahn Brikell, vd Storåkers McCann:

Vad tror du – hur blir 2011 för svenska reklambranschen i stort?

– Jag tror 2011 blir ett bra år, ett år av tillväxt, hög aktivitet och en hel del rörelse både vad gäller kunder och byrånedarbetare.

Vad har du för tankar och förhoppningar för egna byrån?
–  2010 blev ett mycket bra år för Storåkers med flera nya kunder som Tre, Max Hamburgare och Bilprovningen, många bra nya medarbetare och dessutom tre guldägg! Jag hoppas givetvis att vi ska fortsätta på den inslagna vägen och fortsätta utvecklas positivt.

Stig Lundstedt, vd Goss:

Vad tror du – hur blir 2011 för den svenska reklambranschen i stort?
– Jag tror det kommer bli ett bra reklamår. Nu är det nya budgetar och nu tror jag det kommer infinna sig en rädsla att missa ett eventuellt tåg.

– Vi människor är ibland rädslostyrda. Först sparar man alla pengarna och sedan tänker man nu kanske det vänder, jädrar om vi inte är med. Så jag tror det kommer bli ett bra år.

– Det har varit mycket snack om sociala medier. Där blir relevansen oerhört viktig. Det måste vara intressant för målgruppen annars har vi inte där att göra. Vi befinner oss i den privata sfären. Är du långt borta från konsumtionstillfället blir relevansen desto viktigare.

– Sedan gäller det att vara närvarande så nära konsumtionstillfället som möjligt så traditionella kanaler som exempelvis butikstavlor är fortsatt väldigt viktiga.

Vad har du för tankar och förhoppningar för den egna byrån?
– Vi kommer utvidga vår Stockholmsverksamhet. Vi smög igång med den i höstas men nu tror vi det kommer bli mer under året. Vi har så klart mål för den men inga som går att utrycka. Skillnaden på att vara en egen byrå är att man sätter upp mål men man rapporterar inte dem någonstans.

Ove Gustafsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.