Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 januari 2012, 13:52
Pr-förstärkningarna Jontan Fast, Sara-Josefina Holby och Andreas Leifsson.
2010 var tungt för Care of Haus. I fjol kom byrån på fötter och prognosen för 2012 lovar vinst. – Care of Haus förutspår en omsättning på 36 miljoner och kanske mer därtill, säger William Möller, pr-konsult och partner på Care of Haus, vars pr-del växer starkt.
Ämnen i artikeln:
Care of HausReklambyrån Care of Haus utvecklar och inriktar sig nu på även på pr och upplever något som de själva kallar för en ”pr-boom”.
Enligt William Möller, pr-konsult och partner, har byrån fått in 15 nya pr-kunder, och ett par till är på väg in. Några av kunderna är: c/o Smile Tandvårdskliniken, Fastigo, Lappset och Minpension.se.
Byrån har nu även rekryterat tre nya medarbetare inriktade på pr; Andreas Leifsson från Infopaq, Jonatan Fast från Agency, samt Sara-Josefina Holby kommunikatör från Försvarsmakten.
2010 var ett tungt år men under 2011 stabiliserades marknaden och 2012 års prognos ser rktigt bra ut enligt Möller.
– Byrån beräknas omsätta minst 36 miljoner under 2012.
Care of Haus ligger i Västerås och tänker stanna där.
– Diskussionen gällande nya kontor har självklart kommit på tal. Vi har många nya kunder i Stockholm, men vi väljer att stanna kvar här i Västerås, säger Möller.
Ämnen i artikeln:
Care of Haus