Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

”2012 blir ett lysande år”

Publicerad: 23 Januari 2012, 13:52

Pr-förstärkningarna Jontan Fast, Sara-Josefina Holby och Andreas Leifsson.

2010 var tungt för Care of Haus. I fjol kom byrån på fötter och prognosen för 2012 lovar vinst. – Care of Haus förutspår en omsättning på 36 miljoner och kanske mer därtill, säger William Möller, pr-konsult och partner på Care of Haus, vars pr-del växer starkt.


Ämnen i artikeln:

Care of Haus

Reklambyrån Care of Haus utvecklar och inriktar sig nu på även på pr och upplever något som de själva kallar för en ”pr-boom”.

Enligt William Möller, pr-konsult och partner, har byrån fått in 15 nya pr-kunder, och ett par till är på väg in.  Några av kunderna är: c/o Smile Tandvårdskliniken, Fastigo, Lappset och  Minpension.se.

Byrån har nu även rekryterat tre nya medarbetare inriktade på pr; Andreas Leifsson från Infopaq,  Jonatan Fast från Agency, samt Sara-Josefina Holby kommunikatör från Försvarsmakten.

2010 var ett tungt år men under 2011 stabiliserades marknaden och 2012 års prognos ser rktigt bra ut enligt Möller.

– Byrån beräknas omsätta minst 36 miljoner under 2012.

Care of Haus ligger i Västerås och tänker stanna där.

–  Diskussionen gällande nya kontor har självklart kommit på tal. Vi har  många nya kunder i Stockholm, men vi väljer att stanna kvar här i  Västerås, säger Möller.


Ämnen i artikeln:

Care of Haus

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.