Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

25 miljoner visningar – på tre dagar

Publicerad: 28 April 2014, 05:03

I fredags släppte Nike nästa steg i #RiskEverything-kampanjen. En fyra minuters-spot som höjer pulsen inför VM – och som redan har 25 miljoner visningar.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerNikeZlatan IbrahimovićWieden & Kennedy

Filmen, gjord av reklambyrån Wieden & Kennedy, är en ny storsatsning av Nike inför sommarens fotbolls-VM i Rio de Janeiro. Trots att Sverige inte kvalificerade sig är ändå Zlatan Ibrahimovic med, bland superstjärnor som Brasiliens Neymar och Portugals Cristiano Ronaldo, i reklamrullen som redan har runt 25 miljoner visningar (i skrivande stund, söndag kväll).

Konceptet har träffat rätt i hjärtat på fotbollsfansen och succén är ett faktum.

Stjärnorna i filmen
Cristiano Ronaldo, Neymar Jr., Wayne Rooney, Zlatan Ibrahimović, Gerard Piqué, Gonzalo Higuaín, Mario Götze, Eden Hazard, Thiago Silva, Andrea Pirlo, David Luiz, Andrés Iniesta, Thibaut Courtois, and Tim Howard.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.