Reklam
25-projektet ställer ut på Nordic Light
Publicerad: 24 januari 2013, 09:41
Resumé kunde nyligen berätta att Berghs Diplomklass Interactive Communication redan har fått fram 10 000 idéer för sitt 25K-projekt. Målsättningen är 25 000 idéer åt tio/företag/organisationer under 25 dagar - nu är man uppe i drygt 17 000 idéer. Deadline är 3 februari. Nu står det klart att man ställer ut på Nordic Light Hotel.
KB
Karl-Johan Byttner
25 000 idéer på 25 000 post it-lappar fördelat på tio företag/organisationer - exempelvis Scouterna och Fotografiska. Det är upplägget för Berghs 25K-projekt.
Nu står det också klart att projektet ställer ut på Nordic Light Hotel.
Tanken är att täcka hotellets väggar med alla post it-lappar och på så sätt utmana besökarnas föreställningar om kreativitet och idéskapande:
– Vi vill ställa frågan: Vad är en idé. Vad gör den bra eller dålig och vem får hitta på den? Det ska bli sjukt spännande att se reaktionerna på det vi åstadkommit, säger Christopher Johansson från klassen i en kommentar.
Studenterna har numera presenterat 17 485 idéer.
Nordic Light ser fram emot att få se slutresultatet:
– Vi söker alltid intressant samarbeten och brinner för kreativt nyskapande. Frågeställningen i det här projektet är väldigt spännande, det ska bli otroligt kul att ta del av alla idéer, säger Anderas Cavallius, Hotel Manager på Nordic Light Hotel i en kommentar.