Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

26 miljoner Youtube-klick för glassreklam i Turkiet

Publicerad: 21 november 2013, 08:22

Unilevers glassreklam om tonårskärlek har fått hela 26 miljoner klick på Youtube. Reklamen innehåller den turkiske popartisten Yalın.


Filmen handlar om en ödesmättad kärlek och Adweek är mäkta imponerat  över att reklamen har lyckats få så stor uppmärksamheten med tanke på  marknaden.  Inte minst med tanke på att reklamen inte ens visar någon Cornetto-glass utan endast är presenterad av Cornetto.

Cornetto har gjort liknande filmer i Storbriannien i år efter att Turkiet fungerat som en testmarknad.

– Den  korta filmen gör det möjligt för oss att utveckla en djupare närhet  till tonåringar på ett sätt som du inte kan göra i en 30-sekundersspot. Vi  vet också att våra tonåringar alltid är online,  säger Ben Curtis, senior varumärkesutvecklare på Cornetto till Marketing  Week.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.