Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 juni 2013, 15:59
Croisetten i Cannes.
Hittills har de svenska byråerna skrapat ihop 27 nomineringar i Cannes Lions. Åketam Holst toppar listan före RBK och Prime.
Ämnen i artikeln:
Cannes LionsDet är totalt fem kategorier där nomineringarna har offentliggjorts i årets upplaga av Cannes Lions. Dessa är Innovation, PR, Direct, Creative effectiveness och Promo & activation.
I Creative effectiveness kammade Sverige noll, men i de övriga kategorierna finns det chanser till lejon. Åkestam Holst är den byrå som har flest nomineringar: 4 i Promo & activation och 4 i Direct.
På andraplats ligger RBK med 5 nomineringar. Samtliga är för Civil Rights Defenders "Natalia project". Därefter följer Prime PR (4 nomineringar) och DDB Stockholm (3 nomineringar).
Hela listan:
Åkestam Holst – 8 nomineringar
RBK – 5 nomineringar
Prime PR – 4 nomineringar
DDB Stockholm – 3 nomineringar
CP+B, TBWA, INGO, Forsman & Bodenfors, The Fan Club, Deportivo, Ester – 1 nominering
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions