Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

3 brons i Direct

Publicerad: 18 juni 2012, 17:22

Av de 11 svenska nomineringarna belönas 3 med ett lejon i Cannes. Två av dem går till Saatchi & Saatchis "Ariel Fashion Shoot" och "Swebus Jackpot" av Åkestam Holst får en.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

I Direct hade Sverige relativt goda vinstchanser med 11 nomineringar. Men det blev "bara" 3 lejon i utdelning, och dessa tillfaller alltså Saatchi & Saatchi och Åkestam Holst.

För Saatchis del är det givetvis "Ariel Fashion Shoot" som vinner. Kampanjen har redan prisats vid flera tävlingar och har fått stor uppmärksamhet i internationell branschpress.

"Swebus Jackpot", som för övrigt också tog ett silver i Promo & Activation, är inte en lika omtalad kampanj. Men icke desto mindre gillades den av juryn.

Gran Prix går även i denna kategori till American Express kampanj "Small business gets an official day" av CP+B i USA.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2012

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.