Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag01.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

3 gör om tunnelbanevagn till butik

Publicerad: 20 Mars 2013, 11:54

3:s rullande butik.

Foto: Pressbild.

Mobiloperatören 3 kör under fyra veckor en butik i Stockholms tunnelbana. En satsning på att komma närmare potentiella kunder i deras vardag.


Ämnen i artikeln:

McCann StockholmGina Azaric

3 har tagit över en hel tunnelbanevagn på gröna linjen (både invändigt och utvändigt). Vagnen, som har skepnaden av en rullande butik, kommer att synas i Stockholms tunnelbana under fyra veckor.

Marknadschefen Gina Azaric förklarar att kampanjen är en förlängning av företagets ambition att komma närmare folk i deras vardagliga miljö.  
– Man får försöka komma så nära människor där de befinner som möjligt. Det är ett nytt sätt att föra ut butiksverksamheten. Ett nytt sätt att handla.   

Hela vagnen är dekorerad med olika erbjudanden från 3. Pendlarna kan med hjälp av NFC-teknik och QR-koder scanna av affischerna med sina mobiler för att ta del av dem. De kan också välja att köpa.  
– Det är ett nytt distributionssätt för att sälja. Mobilbeteendet har vuxit sig väldigt starkt i tunnelbanan, säger Gina Azaric.  

Vid sidan av sina breda kampanjer jobbar 3 mycket med alternativa lösningar. Ett annat exempel var när de nyligen marknadsförde sin wifi på Stockholms Centralstation genom att låta pendlarna testa på gratis.  
– Är man en utmanare och uppstickare som vi måste man testa mycket nytt för se vad som attraherar. De som blir kunder hos oss gillar också att vi är lite annorlunda, säger Gina Azaric.  

Den rullande 3-butiken är skapad av bolagets inhousebyrå i samarbete med McCann Stockholm.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

McCann StockholmGina Azaric

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.