Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

33-åring valde Holy Diver

Publicerad: 2 Juli 2009, 07:53

Shoppingcentret Gallerian, i centrala Stockholm, har valt ny reklambyrå. Valet föll på Holy Diver. Första kampanjen går upp i slutet av juli.


Ämnen i artikeln:

Holy DiverGallerian

En del av Gallerians utseende idag

Gallerian i Stockholm invigdes 1976. Sedan 1999 ägs och förvaltas centrumet av AMF Pension. Idag består Gallerian av ett 80-tal butiker, caféer och restauranger. Nu har Holy Diver vunnit uppdraget att ta hand om shoppingcentrets framtida kommunikation. Gallerians tidigare byrå var Blidholm Vagnemark Design, BVD.

– Vi skrev på avtalet igår, säger Andreas Grimelund, vd på Holy Diver.
– Vi kommer nu ha hand om Gallerians kommunikation, det vill säga de kampanjer som ska göras under året. Det blir väl en tre till fyra stycken. I samband med den första kampanjen lanserar vi även en mobilsajt. Den kommer bli en väldigt viktig del i deras kommunikation.

Enligt Grimelund handlar det om att förstå besökaren och att kommunicera med dem vid rätt tidpunkt.
– Det handlar om att kunna kommunicera med människor i rörelse. Att besöka en galleria är ofta ett ganska spontant besök. Vi kommer bland annat köra en tävling som är byggd kring mobiler. Det ger Gallerian en möjlighet att direktintegrera med målgruppen när de är på stan eller till och från stan.

Hur ser den nya kommunikationen ut?

– Vi håller på att lämna de sista grejerna nu så jag kan inte ge några detaljer. Gallerian är en viktig kommersiell mittpunkt i Stockholm och vi tycker att deras uppgift inte bara är att sälja saker utan de ska också dra sitt strå till stacken för att göra Stockholm till en spännande plats. Det är viktigt.

Grimelund har jobbat med Gallerian förut, för cirka fem år sedan. På den tiden hette byrån Interio.

Var det en anledning till att ni nu fick uppdraget?
– Det var säkert en bidragande orsak men det här har varit en regelrätt pitch. Men visst, branschkunskap är alltid viktigt och det hade vi i det här fallet. Nu är det en ny besättning där borta och nya idéer.

Åren 2003 och 2004 genomförde Gallerian en stor ombyggnad och tillbyggnad. Fokus låg då på design. Nu ligger fokus på att framtiden.
– Ett köpcentrum är en plats i ständig utveckling. Nu är det dags att ta nästa steg i kommunikationsarbetet. Holy Diver har tagit ett tydligt och långsiktigt koncept för att utveckla vårt varumärke som det känns spännande att börja jobba med, säger Anders Salomonsson, marknadsansvarig på Gallerian, i en kommentar.

Huvudmedia för den första kampanjen blir utomhus men den kommer även bestå av annonser, banners samt den nya mobilsajten.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Holy DiverGallerian

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.