söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

"361 prylar, 4 veckors planering, 12 personer, 3 studiodagar och ett motiv"

Publicerad: 5 april 2011, 14:58

361 prylar, 4 veckors planering, 12 personer, 3 studiodagar och ett motiv bildar Blocket nya vårkampanj som smygstartar idag. Bakom kampanjen står reklambyrån John Doe.

Ämnen i artikeln:

Christoffer LundströmBlocketJohn DoeReklam

TM

Tero Marjamäki


Lagom till vårens storstädning går Blocket ut i en ny kampanj. I kampanjen som är en vidareutveckling av reklamkonceptet "Vad har du att sälja?", lyfter man fram att svenska folket har prylar som inte längre används, till ett värde av 25053 kr (enligt en undersökning genomförd via Yougov februari 2011).

I kampanjen visar man vad man skulle kunna köpa för värdet i förrådet, detta genom att samla saker man kan tänkas ha stående hemma. Skuggan av prylarna visualiserar vad man skulle kunna göra för "pengarna".

Kampanjen blev ett riktigt pillgöra, och föregicks av fyra veckors planering, berättar copywriter Christoffer Lundström och säger att skuggan i filmen, inte är fejkad, utan äkta rakt igenom. Dock är skuggan ditretuscherad i printenheterna.

Kampanjen startar den 4 april och rullar till och med den sista april. Huvudmedier blir tv och nätet, med stöd av webb-tv, print och radio.

Kund: Blocket

Uppdragsgivare: Anna Björklund, Marie Horneman

Kampanjnamn: Vad har du att sälja?

Reklambyrå: John Doe Worldwide

Produktionsbolag: Filmtecknarna

Regissör: Bold Faces

AD: Johan Bränström

Copywriter: Christoffer Lundström

Projektledare: Tommy Gottberg

Produktionsledare: Ellinor Skölde

Producent: Niklas Adolfsson

Fotograf: David Grehn

Ljud: Martin Mighetto, Ljudligan.

Övrig arbetsgrupp:

John Doe Worldwide:

Anders Mjöbring, webbproducent.

Fredrik Blomberg, CD.

Blocket:

Carl-Fredrik Andersson, Art Director.

Johanna Wilkens, pressansvarig.

Axel Nordman, marknadskoordinator/projektledare.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev