lördag1 april

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

4-åring buskör Volvos nya lastbil

Publicerad: 3 december 2015, 09:36

Sophie kör Volvos lastbil på testbanan.

Flickan går loss på fjärrstyrd bjässe – voltar och kör in i ett hus. När lastbilstillverkaren nya modell ska visas upp vill företaget visa att den tål tuffa tåg.

Ämnen i artikeln:

Volvo lastvagnar

MW

Mika Wallgren


Volvo lastvagnar har ett bra track record vad gäller virala kampanjer. Mest känd är den prisbelönta "The Epic Split" där Jean Claude van Damme demonstrerar sig vighet och spänst genom att gå ned i split på två åkande lastbilar.

När nu lastbilstillverkaren ska marknadsföra sin nya modell, Volvo FMX, låter man den utsättas för ett minst sagt omfattande test. 4-åriga Sophie får uppdraget att fjärrstyra lastbilen genom en testbana. Syftet med reklamfilmen är tydligt, Volvos lastbilar tål tuffa tag.

– Vi ville ge lastbilen en riktig utmaning och en chans att visa vad den går för. Och vilken testförare är mer vårdslös än en oberäknelig fyraåring?, säger Ricard Fritz, vice president, Volvo Lastvagnar.

Se den här:

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev