Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

40 kändisar twittrar för Range Rover

Publicerad: 26 oktober 2010, 06:23

Range Rover satsar stort på kändisar vid lanseringen av sin småbil Evoque. 40 kändisar twittrar och Victoria Beckham designar.


Victoria Beckham.

Evoque är den första modellen på många år från Range/Land Rover. En bil som inte ska signalera klassisk Range Rover-symboler som tweed och rävjakt utan riktar sig till en yngre storstadspublik.
Bilen börjar säljas först nästa sommar men presenterades vid bilmässan i Paris i september. Och lanseringskampanjen, skapad av bilmärkets byrå Y&R har redan startat.

Betoning ligger på storstäder och det moderna livet. 40 mer eller mindre kända personer ska, mot betalning, twittra om hur bra Evoque är och deras favoritplatser att köra bil till. Bland kändisarna finns brittiska tv-presentatören George Lamb och popkultur profilen Natasha Slater.

Men redan i somras presenterade Range Rover Victoria Beckham som ny designer. Hon ska bland annat designa specialeditioner av Evoque.

Självklart ingår det även en Iphone-app i kampanjen. Appen använder sig av telefonens positioneringssystem och när telefonen kopplas till kampanjsajten ritar den upp ens färdväg som ett grafiskt mönster.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.