Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

400 varianter av utomhustavlor – Folkspel satsar hyperlokalt

Publicerad: 23 Januari 2019, 15:29

Varje enhet i Folkspels nya kampanj är anpassad för att nå det lokala föreningslivet i områdena där de digitala utomhustavlorna är placerade.


Ämnen i artikeln:

FolkspelVisual ArtReklam

Folkspel står bakom varumärkena Sverigelotten och Bingolotto. Hela överskottet från bolagets verksamhet går till det svenska föreningslivet.

I ett försök att stärka kopplingen mellan Sverigelotten och det lokala föreningslivet har man i samarbete med Visual Art tagit fram en utomhuskampanj där varje enhet anpassats efter den lokala orten.

Totalt rör det sig om 400 budskap som anpassas till 80 olika digitala utomhustavlor.

– Vi tror att begreppet föreningslivet är lite otydligt för folk. Så för att få dem att förstå att det faktiskt går pengar till deras egen favoritförening när man köper Sverigelotter, lyfter vi helt enkelt in lokala klubbar och föreningar från platsen där varje utomhustavla står, i kommunikationen, säger Gunnar Skarland, creative director på Folkspels Inhousebyrå.

Visual Art ser kampanjen som ett sätt att marknadsföra sina digitala utomhustavlor.

– Det här är ett bra exempel på en av fördelarna med digital utomhusreklam och faktiskt första gången vi gör något i den här skalan, säger Fredrik Skåntorp, sales manager på Visual Art. De digitala tavlorna ger möjligheter till att styra kommunikationen med alla möjliga parametrar som ju är omöjligt med tryckt material.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FolkspelVisual ArtReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.