Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

5.000 ballonger i tampongkampanj

Publicerad: 17 juni 2013, 09:05

TMM Ventures lanserade Beppys nya tampong med 5.000 rosa ballonger i centrala Stockholm


Kampanjen var ett guerillauppdrag där mörkklädda team satte ut 5.000 ballonger i Stockholm klockan 03.00 i natt.

Bakom kampanjen står TMM Ventures ägare Ulrika Bergenkrans och Fredrik Alverén. Anledningen till att de valde att använda just ballonger är för att uppmana att kvinnor ska ”klippa snöret”, eftersom den nya tampongen är snörlös.

Ulrika Bergenkrans har tidigare jobbat som medie-konsult på PR byrån Effektiva Media och är lobbyisten bakom Mamtreprenör. Fredrik Alvéren är i dag entreprenör med tidigare erfarenhet från affärsutvecklling i Silicon Valley och har skrivit boken ”Såld på nätet”.  

Kampanjen kan följas på Facebook.

Alexandra Barganowski

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.