Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

7,5 miljoner klick – på tre dagar

Publicerad: 10 juni 2013, 07:57

Photoshop Live - Street Retouch Prank signerad Abby Norm, We Are Digital och Autoboys har blivit en riktig fullträff. Med fler än 7,5 miljoner visningar på tre dagar är filmen för Adobe redan en av de största virala succéerna någonsin från en kommersiell aktör i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Abby PriestYoutubeAdobe

Filmen är en del i lanseringen av Adobe Creative Days Nordics, ett inspirerande event där bland annat Erik Johansson, fotograf och retuschkonstnär och Malik Bendjelloul, den Oscarsbelönade dokumentärfilmaren bakom "Searching for Sugarman" talar.

– Syftet med filmen är att locka så många som möjligt att vilja se eventet Creative Days Nordics på Adobes livestream med start imorgon.” (tisdag 11 juni) kl. 9.00 säger Mariah Andén på Adobe och fortsätter

– Vi valde Abby Norm till vår nya huvudbyrå för Norden i januari och det här bekräftar att vi gjorde rätt val, filmen är en succé!

Eller som design- och teknikbloggen Gizmodo uttrycker det;

”It's super fun, and it's exactly what Candid Camera would have been with a little modern image retouching tech.” ”

– Ett utmärkt exempel på hur online video engagerar och hur man med kreativitet får fram sitt budskap genom att visa upp sin produkt på ett relevant men oväntat sätt, säger Olof Lindblom, Sverigechef på Be On.

Han fortsätter:

– Tittar vi på grundstenarna i filmen så har Abby Norm gjort allting rätt. Rubriken engagerar kärnmålgruppen och Photoshopfantasterna samtidigt som den väcker nyfikenhet hos den stora massan. Filmen fångar tittarens uppmärksamhet direkt och väcker starka känslor och verkliga reaktioner.

Vid tiotiden på måndagen var klippet uppe i 8 353 780 visningar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Abby PriestYoutubeAdobe

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.