Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

7-Eleven gjorde ”världens längsta luciatåg”

Publicerad: 16 December 2015, 09:17

Över 20 000 personer laddade upp sin bild till stöd för Friends.


Ämnen i artikeln:

SvenssonFriends7-ElevenCarat

I början av december lanserade 7-Eleven kampanjen "Ta fram Lucia i dig" där alla fick möjligheten att vara just Lucia. Detta genom att ladda upp sin bild i "Luciageneratorn".

Genom att bli en Lucia bidrog man också till Friends arbete mot mobbing. För varje bild som laddades upp skänkte nämligen 7-Eleven 10 kronor till organisationen.

Totalt blev det 21 769 uppladdade biler.
– Vi fick ihop Sveriges längsta luciatåg! säger Amanda Mompalao de Piro, marknadschef på 7-Eleven i en kommentar. Vi tackar alla Lucior som delade sin bild och bidrog till ett öppnare Sverige och Friends viktiga arbete mot mobbning.

Byråerns om ligger bakom kampanjen är Svensson och Carat.

Arbetsgrupp:
Kund: 7-Eleven
Uppdragsgivare: Amanda Mompalao de Piro
Reklambyrå: Svensson Kommunikation
Christina Norström, AD
Karin Drangel, copywriter
Christina Berntzon, produktionsledare
Yvonne Pils, projektledare
Bjarki Helgason, digital director
Per Perry Gustafsson /Carola Walter, formgivning
Produktionsbolag: Crisp Film
Regi: Robin Ehlde
Mediebyrå: Carat

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.