Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

7-Eleven till Svensson

Publicerad: 8 Maj 2012, 11:51

Linn Ahlén Reitan Servicehandel (RS), Christina Berntzon Svensson (S), Anna Lennström (S), John Helmér (RS), Jennica Weeren (RS), Anna Hjalmarsson (S), Karin Drangel (S), Richard Forsshell (RS), Magnus Neldemo (RS), Kiki Nordström (S).

7-Eleven väljer Svensson som ny reklambyrå efter pitch. Sex byråer slogs om uppdraget, som tidigare har legat hos Peacock.


Ämnen i artikeln:

Svensson reklambyrå7-Eleven

I pitchen deltog sex byråer och Svensson gick alltså vinnande ur striden. 7-Eleven har tidigare anlitat Peacock som reklambyrå.
– Vi valde Svensson för att byrån visar på att de vill utmana oss och vårt varumärke. Även det faktum att de har erfarenhet från annan verksamhet inom Retail vägde till deras fördel. Sedan kan jag inte sticka under stol med att konceptet som de kom upp med i pitchen lockade oss, kommenterar Richard Forsshell, marknadschef på 7-Eleven.

Det nya konceptet bygger på fraser som "I nöd & lust" och "En räddare på hörnet. Fokus ligger på att kedjan finns där om man har glömt att handla något livsviktigt, men också att lyfta fram det lustfyllda med impulsköp. Första kampanjen går upp nu i maj och är för kaffe.
– Det känns spännande att jobba med ett varumärke som nästan alla har en relation till. Men det är också en utmanin, säger Karin Drangel, copy på Svensson i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:
Projektledare: Anna Lennström Planner: Anna Hjalmarsson Produktionsledare: Christina Berntzon AD: Christina Nordström Copy: Karin Drangel

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.