Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

72andSunny startar reklamskola

Publicerad: 11 mars 2011, 08:10

Amerikanska kreatörsbyrån 72andSunny får inte tag på nya talanger. Därför startar man en egen reklamskola.


72andSunny är en liten byrå med bas i Los Angeles som fått anseende i reklamvärlden de senaste åren. I december köpte När koncernen MDC, som även äger byråer som Crispin Porter+Bogusky, för några månader sedan köpte 72andSunny sa koncernchefen Miles Nadal att ”byrån både är i dag och imorgon.”

Men på 72andSunny känner att man inte kan vara imorgon på lika bra sätt. Därför startar man utbildningen 72U som är tio månader långa projektinriktade utbildningar.

– Det här är en reaktion på ett brådskande behov att hitta människor som tänker på samma sätt och kan jobba i vår kultur, säger John Boiler, en av 72andSunnys grundare.

– Vi försöker utveckla människor som kommer att blomstra i vårt företag.

Kurserna kommer ha max 14 elever och de som ska leda utbildningen är strategichef och kreativ ledare på byrån.

Tidigare i år har MDC bestämt att investera 1 miljon dollar i icke vinstdrivande utbildning Digital Works Institute som ska fokusera på digital kommunikation.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.