Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

80-årigt företag väljer Frank & Earnest

Publicerad: 15 april 2008, 13:05

Eton Shirts, som startade 1928 i Gånghester i Borås kommun av Annie och David Pettersson, har precis valt reklambyrå. Frank & Earnest ska nu ta fram en ny varumärkeskommunikation.


Hemsidan som den ser ut idag.

Eton Shirts satsar på att växa kraftigt både i Sverige och internationellt. Nu har de inlett ett samarbete med den Göteborgsbaserade reklambyrån Frank & Earnest.

– Vi har under några månaders tid lagt grunden för ett strategiskt varumärkesarbete och påbörjar nu arbetet med det kommunikativa konceptet. Uppdraget gäller att marknadsföra Eton såväl nationellt som internationellt, och stort fokus kommer bland annat att ligga på webben, säger Zoltan Illes, byråledare på Frank & Earnest.

Vad ska ni göra mer exakt för dem?
– Vi kommer att göra all deras varumärkeskommunikation framöver. Nu kommer vi att lägga en hel del energi på att ta fram aktiviteter inför 80-årsjubilet, som kommer att hållas nästa år. Det kommer att bli både pr, event och butikskampanjer, säger Zoltan Illes. Han tillägger.
– Sedan jobbar vi också på en världsnyhet åt dem.

Huvudmedia för Eton kommer att bli butik men även webb och design.

Företaget har inte samarbetat med någon reklambyrå nyligen.
– De har haft en egen inhousebyrå men nu ville de ha hjälp med kreativiteten, säger Zoltan Illes.

Eton

Byrå: Frank & Earnest
Arbetsgrupp: Zoltan Illes projektledare, Christer Andersson cd, Lisa Stoopendahl copy, Andreas Elgh ad

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.