Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

A good Id i kampanj med Håfström

Publicerad: 20 April 2009, 08:56

Liljevalchs bad kommunikationsbyrån A good Id om hjälp att marknadsföra den nya Håfströmutställningen. Resultatet blev en sajt där man kan skapa ny konst av Håfströms verk.


Här är Liljevalchs nya kampanj som ska locka folk till den nya Håfströmutställningen som gick upp i helgen på konsthallen.

Webbplatsen www.morkretshjarta.se, framtagen av A good Id, ska locka folk till utställningen. Huvudpunkten på sajten är aktiviteten ”Gör din egen Håfström”. De färdiga bilderna kommer sedan att projiceras i storformat på en vägg på Liljevalchs.

Sajten bygger på Håfströms verk ”Den eviga återkomsten”. Webbplatsen är producerad av kommunikationsbyrån A good Id i samarbete med Annika Hansson Wretman på Liljevalchs konsthall och Jan Håfström.

– Vi har strävat efter att skapa en webbplats där innehåll och interaktivitet har direkt koppling till teman i Jan Håfströms konstnärskap. I aktiviteten ”Gör din egen Håfström” kan användaren dessutom arbeta med delarna ur Den eviga återkomsten på samma sätt som konstnären själv gör, säger Fredrik Cederlöf på A good Id.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.